Jump to content

Sikle sikle, men hvordan få kjøpetillatelse på noe sånt?


Razortec

Recommended Posts

Fant denne på finn.no

Thompson 1928 kal 45acp også kalt Tommy gun.

Åssen i allverden kan man kjøpetillatelse på noe sånt? Må vel ha status som samler?

Blir vel uansett ikke aktuelt å kjøpe, men det er et de morsomste våpnene jeg vet om :mrgreen:

Har overhodet ikke bruk for det, bare et enormt "ha-behov"

Link to comment
Share on other sites

Du må være samler for å få kjøpt denne, du har allikevel såvidt jeg vet ikke lov til skyte med den, mener å ha lest a våpen av denne typen (helautomatisk) kun kan brukes til "demonstrasjonsskyting" og at dette eventuellt må avklares med politi først.

Har også veldig lyst på en sånn :D

Link to comment
Share on other sites

Den er neppe helauto, men ombygd til halvauto

 

Forøvrig er det gøy med 1928 thompson, men dyrt (Spesielt før den blir halvauto) Og på mnge måte et sikleobjekt som jeg fant ut at jeg ikke hadde så lyst på alikevell etter en hådfull med ammo bokser :twisted:

 

For erverv er det to ting som kan hjelepe. Det ene er om den er registrert til praktisk skyting, da kan den muligens erverves til det samme. Er den registrert til samling er riktig samlelisens eneste farbare vei.

Link to comment
Share on other sites

 

For erverv er det to ting som kan hjelepe. Det ene er om den er registrert til praktisk skyting, da kan den muligens erverves til det samme. Er den registrert til samling er riktig samlelisens eneste farbare vei.

Har du lest nye forskriften....... :mrgreen:

 

Våpen som ikke står på godkjenningslisten kan ikke videreselges til andre enn samlere

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel ikke forskriften og rundskrivet helt enig med selg selv....

 

 

På det punktet er de vel det.

Jeg spurte ansvarlig person i JD (som utarbeidet forskriften) spesifikt om det. Og ja, hensikten er som blackops sier. Ingen rom for "tolkninger"...

 

har man ett ikke-godkjent våpen, er det ikke noe man kan selge videre.

Link to comment
Share on other sites

Det er det ikke. Men her står det nok ganske klart både i Forskrift og Rundskriv. Så lenge du ikke leser den første versjonene av det nye rundskrivet, der var det motstridende opplysninger

 

En annen sak er at det er helt forkastelig at man ikke skal få lov til å videreselge en lovlig ervervet rifle

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...