Jump to content

Glock ombyggningssett til 22lr


TH1

Recommended Posts

Det er vel i utgangspunktet 3 produsenter av ombyggingsett som jeg kjenner til:

 

Ciener, dette har Safety&Security Services i Oslo, såvidt jeg har forstått er det normalt lagervare. Koster ca 5000 NOK (fritt etter hukommelsen).

 

Advantage Arms, dette har Capsicum Solutions i Skien hatt inne fra tid til annen, koster snaut 4000 kroner

 

Kremsettet er antageligvis ULM fra Tyskland, ingen norsk importør, men Hunters House i Danmark har dette normalt på lager, flytende kammerløsning og etter sigende rekylimpuls som en slapp 9mm ladning. Det var dette jeg var interessert i å handle - pris ca 4500 DKR, + frakt og norsk MVA. Eneste settet som har 15 skudds magasiner, de andre har 10 skudd. Ingen av de gir matchpresisjon, såvidt jeg har forstått.

 

Jeg endte i steden opp med å handle en dedikert .22 pistol til praktisk trening, DENNE PISTOLEN HER(link)... :D

 

Tar jeg ikke helt feil, ligger det fler erfaringstråder om ett eller fler av settene på forumet...

Link to comment
Share on other sites

Jeg disponerer et sett fra Ciener til min P80, og det fungerer bortimot tilfredsstillende. Dvs, det hender den feilfunksjonerer, men det er ikke verdens undergang og kan muligens løses ved litt eksperimentering med forskjellig ammo.

 

Sleiden er i alu og har en noe lavere profil enn storebror, noe som gjør at den slarker litt i mitt taktiske hylster. Siktene ser ut til å være frest ut i samme stykke som sleiden, noe som gjør justeringsmulighetene fraværende.

 

Magasinet virker massivt, dog med en litt slarkete bunnplate. Det er litt tungvindt å fylle siden det ikke har noen tommelknapp man kan skyve ned fjæra med. Det gir heller ikke varslingsfunksjon etter siste skudd. Avslutningsvis kan sies at magasinet må dras ut av våpenet ved magbytte.

 

Men som mengdetrening P80 kan dette settet absolutt ha en funksjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...