Jump to content

Nok et spørsmål om 45 long colt......


martinJ

Recommended Posts

Heisann igjen, har som nevnt i en tidligere tråd lurt på n330 krutt i 45 long colt, har eksprimentert litt, men jeg sliter stadig med endel sot og uforbrennt krutt, er oppe i 8grn, ca 0,5 over vithavuori tabellen, men jeg er uerfaren med å måle trykktegn etc og er egentlig ikke så glad i eksperimentering.

Det jeg lurer på er hvilket krutt jeg kan bruke for å få høyere fyllingsgrad i hylsa, er kun ute etter å lade standardladninger / kåbbåiladninger som er nogenlunde renslige.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp drevet litt kronografering med N32C. Fra en 5.5" Uberti, fikk jeg 730 fps med 7,5 grs. 770 fps med 8,0 grs og 830 fps med 8,6 grs. Alle med ei Remington 250 LRN kule, satt til 40,15 mm i RP hylser, med CCI 300 hette. To av ladningene er under Vithavuori sin start ladning og den tredje midt mellom start og max (men med ei annen kule). Bra fyllingsgrad, men litt tidlig i forsøket til å si noe om jevnhet.

Link to comment
Share on other sites

westerngutta bruker 320, det kan være en vei til bedre forbrenning under lavt trykk.

Nå ja...

Jeg har feid opp såpass mye uforbrent krutt etter trening og mine "illsinte" western ladninger med en halv fjert 320, nok til å sette fyr på det i en fuktig bunker faktisk.

 

Spørsmålet blir heller... hva er problemet med uforbrent krutt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...