Jump to content

Kjøp av Hagle Bettinsoli eller Sabatti


magnet

Recommended Posts

Hei

 

Skal kjøpe hagle og har landet på

 

Bettinsoli Exxo SE 12\76 til 6990

leveres med 5 utbyttbare choker og koffert

 

Sabatti Multichoke, kal 12-76 m/5 choker Kaliber : 12/76 til 8400

 

Ka for ei skal eg velge,er sabatti bedre og verdt 1400 meir?

Link to comment
Share on other sites

Kjøp den du har mest lyst på du og som passer best. Vanskeleg å rangere hagler på på prisnivå. Trur begge de der funker utmerket til jakt og litt leirdueskyting. Tenk vekt kontra bruksområder; høgfjellsjakt, kjekt med ei lettere hagle; sjøfugljakt og kraftige patroner, kjekt med litt vekt; møkje leirdueskyting, greit med litt tyngre hagler....

 

osv.

Link to comment
Share on other sites

Exxo haglene vet jeg lite om, men Sabatti har jeg hatt gode erfariger med. Nå skal det vel sies at Sabatti ikke er av de smekreste haglene på markedet, men de er solide og har laaaang garanti hvis jeg ikke husker feil. Valg av hagle er ikke lett, men velg den som passer deg best og som du føler mest for når du prøver dem. Til normal jaktbruk tror jeg ikke du sliter ut noen av dem... :wink:

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

Kommer til å kjøpe uten og ha sett haglene,men dei er ganske like med funksjoner og vekt.

Hadde først tenkt og kjøpe Lamber Gyttorp,men bestemte meg for å kjøpe Italiensk hagle.

Har og sett på Lincoln Premier C(F.A.I.R). Winge har og tilbud på Daimond S(Lagd av Bettinsoli)http://www.wingevapen.no/index.php?name=SUPER_TILBUD%2FDiamond_hagle.html.

Er det noen generell kvalitets forskjell på F.A.I.R (lincoln og mange andre) Sabatti og Bettinsoli(Daimond)då disse er ganske likt priset.

Link to comment
Share on other sites

etter min mening er ikke sabatti verd pengene..bettinsoli er penere og virker mer påkostet.tror også de er mer driftsikre,da de sabattiene jeg har vært borti har vært langt fra feilfri,og jeg liker ikke løpsvelgeren på dem bl.a.forøvrig er lanber noe av de mest pålitelige haglene under 9000kr :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...