Jump to content

Ruteplanlegging over landegrenser


fat_dog86

Recommended Posts

Jeg er ivrig bruker av gulesider og visveg.no, samt eniro.se og hitta.se. Disse tilbyr bra planlegging av kjøreruter, men kun innenfor sine representerte land. Eniro har kommet med brukbare kart for både Norge og Sverige, men man kan ikke søke på stedsnavn over landegrensene. Da må man kombinere flere søk, og ta mattematikken selv.

 

Er det noen som vet om en online ruteplanlegger som takler ruter over riksgrensen?

Har GPS i bilen så jeg kan bruke, men liker å få oversikt på en noe større skjerm, og gjerne på papir.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøkte også med Googlemap. Evenstad kom ikke opp og Chaberg ble en plass langt øst i Sverige. Skrev så Evenstad, Norge og Charlottenberg, Värmland. Her er resultatet:

 

http://maps.google.se/maps?f=d&source=s_d&saddr=evenstad,+norge&daddr=charlottenberg,+v%C3%A4rmland&hl=sv&geocode=%3BFWjBkQMdU767ACn1OGt8CalDRjEwa0CjepABCg&mra=ls&sll=59.358396,16.372375&sspn=0.856717,2.903137&ie=UTF8&z=8

 

Ble ganske bra?

Link to comment
Share on other sites

Funker tydeligvis, men trenger mer knoting enn de andre, da de har autofullfør funksjon, med fullstendige baner med land, postnummer osv. Gulesider ser til nå ut for å være mest oversiktelig for bruk mellom Norge og Sverige i alle fall. (Men de hadde ikke mulighet for søk over landegrensene sist sommer...)

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til flere forslag i google er jo at du kan søke mellom Norge og en liten by i Kina om du vil, når du har adresse finner du rute som er vel så gå som noen andre, samt at den også gir deg alternative ruter som regel. Har testet dette mot andre og det er ingenting som setter google tilbake i så måte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...