Jump to content

Din Sauer 200STR med jaktskjefte


brodsjo

Recommended Posts

Hei på dere. Har endelig bestemt meg for å kjøpe en Sauer 200STR og bygge om til jaktfelt. Det finnes jo en god del skjefter og har kjennskap til de fleste. Men det jeg ikke vet er hvor tung/lett disse kan bli. Har en sako nå som veier litt for mye (litt over 6 kg).

 

Så altså, svar på tråden med å beskrive din sauer med jaktskjefte og vekt på denne og type skjefte. Ta gjerne også med hva slags løp og kikkert du har! :)

 

mvh brodsjo

Link to comment
Share on other sites

Har en 200 STR som er ombygd til "jakt" børse.

 

løpet er det tynneste/letteste 67 cm,19mm

 

Åfløy jaktskjefte

 

kikkertskinne, med Meopta 3-12 x 56

 

Meopta er en tung kikkert, men hele greia veier 5,5 kg. Klart, jeg kunnet fått den riflen endel lettere. Meoptaen er en tung kikkert, å hadde jeg valgt en lettere kikkert kunne en sikkert ha tatt inn 3-400 gram. Skal kappe løpet endel, å sette på demper nå iløpet av våren. Den Åfløy stokken er "solid", å kunne sikkert ha pusset ned her og der, å fått av litt vekt på den og.

Link to comment
Share on other sites

vurderer selv og bytte remington min til sauer, dette for og gjøre det greiere og bytte pipe selv. men har hørt om enkelte problemer med og få dem til og gå skikkelig etter pipe bytte og at det kan variere noe på pipene. men blir mindre og mindre skeptisk til sauer og ser helt klart fordelene med magasiner og deler osv.Nå er jeg heldig og har en børsemaker som er kjapp og prioritere litt av arbeider. men er ikke noe arti og gå inn på ny sesong med ei pipe som har gått 3000+. orginal 200str stokken er grei synes jeg.og 67cm pipe av det tykkeste er grei

Link to comment
Share on other sites

Ingen andre som vil dele sin Sauer 200STR med forumet? Spesielt interessert i hvilken vekt dere har med Bredvoldskjefte og KKC-skjefte, og selvfølgelig løp og kikkert for å kunne sammenligne litt.

 

Ønsker å kjøpe en sauer 200 med 67cm/19mm-løp, et Bredvoldskjefte og har en Zeiss 6-24x56 fra før. Jeg må passe litt på vekta.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...