Jump to content

338 WM til 358NM?


YnStee

Recommended Posts

driver på og skal handle hylser til ny pangen jeg venter hjem snart, men som sikkert flere er klar over så er ikke akkurat Norma hylser billige.

 

Om det skulle knipe med å få tak i 358NM hylser, går det å presse om 338 win Mag hylser..?

 

om noen har gode anbefalinger på hvilken kule som er å foretrekke tas det imot med stor takk også!

 

 

forøvrig er det er helt fortvilet dyrt med hylser her på berget, sjekket med prisen på 358 hylser i sverige, 50% av norsk pris.

 

håper på svar.

 

Mvh

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er vanligvis ingen problemer og forme rett fra 338 til 358. Du må bare ha en expander som koner nok til å entre halsen. Redding har utmerkede expandere til dette. Vet at gamle RCBS sett stortsett har sylindrisk expander men har ikke sjekket om den er kon nok...

 

Jeg åpner 300WSM rett opp til 358 i en operasjon med et Reding sett.

Link to comment
Share on other sites

da løste det seg likevel!:) ringte opp butikken i sverige igjen nå, å da skaffer leverandør nr 2 358NM hylser til meg!:) bestilte 50 hylser, ca 50% av prisen i forhold til i norge!! da er det bare se fram til tur over grensa i juni:)

bestilte også 100stk 270 Winchester hylser, nesten 50% å spare på den handelen også:)

 

skål for søta bror :lol:

Link to comment
Share on other sites

Et moment som er verdt å få med seg om en presser om 338 WM hylser til 358NM, er at 358 Norman er omlag en mm lengre enn 338n, slik at en ender opp med 358 hylser med noe kort hals. Om det har all verdens å si skal jeg ikke ha sagt, men hylsene strekker seg vel litt etter et par omladninger å da....

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ingen spes ekspanderknapp for å presse om .338-hylsene til .358NM. Bare å kjøre de rett i .358NM-dien.

 

Eneste lille problemet belyser maral: .338 er kortere, og kan gi noe soting. Undertegna har imidlertid aldri hatt problemer med dette, og hylsene vil - med litt freske ladninger - strekke seg noe. Har imidlertid aldri fått "full strekk".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...