Jump to content

BC på disse kuler...


sirhitalot

Recommended Posts

noen som har BC på

rem. UMC (masse rem, men ingen UMC, så heter vel noe annet over there),

Barnaul

Norma Golden target (fant i 150gr FMJ, samme kula ?)

Federal Fusion (150gr, 165gr og 180gr)

i .30-06 ? Har nettopp fått meg ballistic programmet for iphone og sitter å fikler her:P veldig fornøyd by the way....

 

 

takker

Link to comment
Share on other sites

Norma har tradisjon for å bruke Sierra kuler i sin egen ammo og gi den nytt navn selv om det kanksje i dette tilfellet er mer sansynlig at de bruker jaktmatchkula. Den vet jeg ikke BC på.

 

I 6mm bruker dem 107 SMK og etter at de har coatet den så kaller de den Diamond Line. De selger den både løst og bruker den i fabrikksladd under dette navnet. (Bare som et eksempel)

Link to comment
Share on other sites

i 6,5 er golden target normas egen 8,4 gram HPBT, å i 308 og 3006 ser golden target klin lik ut som jaktmatch....

 

Da må det nesten være det da...eller? GT/DL-kula i 6.5 er hulspiss av matchtypen som alle andre matchkuler har om dagen. Derfor må det være ei FMJ-kule av annen type som sitter i denne 30-06-ammoen. Spekulasjoner blir det fra mi side men holder som høggern en knapp på jaktmatchkula. Er mer nærliggende å tro det enn at de bruker ei kule produsert av andre.

 

Håper dere tillater et spørsmål. Jeg har ikke erfaring med jaktmatchkula selv da jeg alltid har kjøpt ordentlige matchkuler som er billigere isteden. Lager Norma denne selv, slik som de gjør med GT-kula? Hvordan er presisjonen på jaktmatchkula kontra GT? Konstruksjonsmessig er den jo ikke bygget for presisjon slik som GT eller andre av dagens matchkuler, eller......?

Link to comment
Share on other sites

Bare du holder enhetene konsistente, så skal det gå bra.

 

BC = m / (i * d^2) alt i meter og kg (ble litt i tvil og gidder ikke å engasjere hjernen så voldsomt akkurat nå.., du kan jo prøve i tommer og pund også)

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...