Jump to content

Erfaringer Hensoldt ZF 4-16x56mm FF


Luske

Recommended Posts

Har en sånn kikkert, men den er ikke kommet lengre en på stue bordet, rifla blir ikke ferdig før i april. Får et sett med ringer i løpet av de første dagene, så neste helg skal jeg prøve den på 6,5x47en. Men måle på den kan jeg, og utvendig diameter på objektivet er 62mm.

Link to comment
Share on other sites

Samme diameter på 3-12x56, har notert meg 61.8 mm :) Jeg har begrenset erfaring med sikter, mer med optikk. Prikken som markerer nøytral okularjustering synes ikke å være rett plassert. Har ignorert den og stilt trådkorset skarpt, så det er forsåvidt uvesentlig. Og det er det eneste jeg kunne finne å pirke på ;-)

Link to comment
Share on other sites

Kan det tenkes denne er en anelse dårligere optisk en sivile modeller p.g.a. laser coating?

 

 

Har en stk Hensholdt 6-24x72 .

Men har ikke fått testet skumringsegenskapene til denne opp mot sivil 6-24x72.

 

Men spurte om dette da jeg hadde en telefonsamtale med zeiss Norge,og de mente det var stor forskjell.

Men må innrømme at han i andre enden dro noe over når jeg begynte å snakke om Hensholdt.

Om det er litt negativ markedsføring av et "konkurrerende" sikte eller hva vet jeg ikke,men må si jeg trivdes generelt bedre i tlf med Anne lise der borte før hun gikk av.

 

Er det noen som har testet de to "forskjellige" 72ene mot hverandre i dårlig lys?

Hadde vært interressant å fått noen tilbakemeldinger på det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...