Jump to content

god og billig halvautomatisk salongrifle?


palle

Recommended Posts

Remington 597 er et alternativ.

 

HB versjonen er ialefall eit kjempevalg til prisen. Presisjon er det absolutt ingenting å sei på.

597 har jo eit halvfrynsete rykte pga dårlige magasin, men det problemet er løyst. Har ikkje opplevd meir klikk med min en med ein kompis sin standar 10/22

 

Men, er du utstyrsfrelst er jo 10/22 veien og gå.

Link to comment
Share on other sites

Har en slik 10/22 Target med Laminat, og Rustfri Pipe.

Presisjonen er ikke helt på høyde med en bra Boltrifle, men klarer fint 2-3cm på 50m. Kompenserende vil det jo være med Halvauto, og 25skudd mag. :P

Fikk på min kappet pipa til 40cm. og monterte på en hjemmemekka demper i Rustfritt. Dette ser ut til å fungere fint, og svelger mesteparten av ammo.

Byttet ut den orginale Boltstopperen med en i Poly (en lilla en). Dette demper mekanismen en del.

Men Børsa har behov for en skikkelig avtrekksjobb, da det er veldig tungt orginalt.

PS: renhold er viktig for at vekslingen skal fungere bra.

 

Mvh. Joda

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har hatt uflaks, men min 10/22 går ikke bra. :?

Byttet fra synt-stokk til laminate. Denne ble også bedet. Men det hjalp fint lite.

Med "går ikke bra" mener jeg at det kan være vanskelig å holde samlinga innen for 10*10cm på 50m fra benk.

Men billig er den, tror jeg ga 2800kr for den i 2006.

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg har hatt uflaks, men min 10/22 går ikke bra. :?

Byttet fra synt-stokk til laminate. Denne ble også bedet. Men det hjalp fint lite.

Med "går ikke bra" mener jeg at det kan være vanskelig å holde samlinga innen for 10*10cm på 50m fra benk.

Men billig er den, tror jeg ga 2800kr for den i 2006.

 

Den jeg refererer til, er Target modellen. Den kjipeste 10/22, går ikke noe særs bra.

 

Mvh. Joda

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 'økonomi' utgaven til 2 lapper, og den går MYe bedre enn det.

Med feil typer ammo går den så dårlig og dårligere, men med cci subsonic så samler den brukbart.

Jeg tror nok at dine dårlige samlinger skyldes feil ammo og/eller feilp å våpenet.

At slik spredning ikke er normalt er vel alle enige om?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...