Jump to content

PBGV, snart 4 år omplaseres


Petit

Recommended Posts

Fikk tlf fra Joar som har Bj H Theo. Theo blir 4 år i juni. Han jager hjort og rådyr. Joar forteller at Theo desverre bet gutten deres på 2 år ved matfatet her om dagen og derfor velger de nå å prøve å omplasere han.Siden Theo har aldri vist agresjon i andre samenheng, og er i det daglige en grei enkelt hund,ønsker Joar å prøve omplasere han til noen som ikke har små barn og som vil ta forhåndsregler i forhold til barn og matforsvar.

Theo bor i Ryfylke.

Joar kan nås på tlf 97184515 for mer info om Theo

Han er stor i str, så han er ingen ekstriørhund for uts, men har 1pr HP som unghund.

 

Theo%20orre%208%20sept.jpg

Theo som unghund

Link to comment
Share on other sites

Joar forteller at Theo desverre bet gutten deres på 2 år ved matfatet her om dagen og derfor velger de nå å prøve å omplasere han.Siden Theo har aldri vist agresjon i andre samenheng,

 

Ikke at jeg har så veldig mye med det. Men det må vel være en grei sak og trene bort i samarbeid med en som har litt greie på hunder og adferd. I mitt hode er ikke det omplaserings grunn. Har en basset på 4.5 som er litt hard på matfatet og unger to små på 3 og 5. Det funker fint hvis man tar sine forholds regler.

Men som sagt, jeg har ingen verdens ting med saken.

Link to comment
Share on other sites

Det er en tøff avgjørelse og ta, ja. Men det som det står respekt av er å gå inn å trene bort en slik adferd og selv stå løpet ut. Ikke skyve problemet over på andre. Det er jo enkelt å ta forholdsregler mot matforsvar.

Jeg hadde ikke omplasert noen hund p.g.a dette. Men nok en gang. Er ikke noe jeg har noe med. Men det er trist og se at en hund må lide pga bruker feil. Man skal i utgangspunktet aldri la barn under 7-8 år være aleine med hunder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes man skal respektere den tunge avgjørelsen de har tatt, framfor å kritisere de. Hensynet til barnet veier jo tyngst her, og hunder er dyr, og dermed kan de være uforutsigbare.

 

Dette blir forøvrig litt off-topic synes jeg, avgjørelsen er tatt.

 

Håper Theo kan finne et hjem han kan få det bra i, og ingenting slår selvfølgelig en god jaktøkt med petit-los! :wink:

Link to comment
Share on other sites

ØKH har for en tid siden funnet ut at vi skal ha hund, og på mystisk vis konkludert med en jakthund. Hun/vi heller mest mot (etter påvirkning) mot PBGV eller PBFdB.

Men nå har vi jo små barn - 3 og 6.

 

Imidlertid har jeg hatt flere (nokså skarpe) katter og de vil alle "trekke blod" om du prøver å ta maten fra dem når de spiser, særlig god mat - uansett hvor kose og snille de er. Ta fisk fra "Sissi" ville være svært nær legevaktbesøk...

 

Lurer derfor litt på dette her? HVor står hunder på dette? IMO må det komme an på guttens oppførsel i øyeblikket før, og ikke minst hvor mye hunden bet. Eller?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Theo flytter inn hos meg neste helg :)

Eller før om jeg kan greie det.

Hvis noen kjører fra Stavangerkanten og mot Oslo før det, og har anledning til å ta han med seg til Kragerø, eller et stykke på veien hadde jeg blitt kjempetakknemlig.

Tror vi skal bli gode kompiser etterhvert, har en ung Labrador fra før som begynner å fungere bra som apportør og sporhund.

Har alikevel savnet en rådyrdriver etter at jeg måtte avlive BAN tispa mi for 2 år siden.

Ser fram til å få en ny jaktkompis her

Link to comment
Share on other sites

Hei FN G1.

 

Da ønsker jeg deg lykke til med Theo, håper han blir en bra jaktkamerat for deg fremover :D . Er det noe jeg kan hjelpe med fremover, så ikke nøl med å ta kontakt. Hør gjerne fra deg også åssen det går med dere fremover :D

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...