Jump to content

noen som har noen fine ladninger til 243w.?


A.M.

Recommended Posts

hallo!

har søkt litt rundt og titta i diverse tabeller men det er vanskelig å finna ladedata for noen kuler.. spesiellt med viht. ellet norma krutt!! derfor spør jeg:

noen som har noe gode ladninger til lapua scenar 90grs til 243w.?

og 85grs Barnes tsx

og 90grs swift scirocco

 

mvh

A.M.

Link to comment
Share on other sites

virker 43-45grs N160 noen lunde fornuftig for scenaren?? eller er det litt mye!! fant dissa dataene på reloadersnest.com, men i forhold til viht. tabellen på nett er det over det som anbefales der for 90grs fmj!! hva med COL??

 

Trur det kanskje er i sprekeste laget. 40grs av stoffet gir meg 850 m/s, ikke spesielt hardt ladet, men veldig, veldig, veldig fin presisjon (17mm, snitt av 9 tre-skuddsgrupper).

 

Sigurd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Hei!

Har forsket endel på .243 ladninger.. Generellt av min erfaring er at jeg ved hjelp av tabeller (vitavouri) har lagt meg fra medium opp mot maxladninger på mitt våpen. Dette har fungert dårlig... å gitt litt hodebry..

Har nå gått andre vei og starter litt under minstelandinger på tabellen etter litt lesing på Robsoft.se bla. Det virker som mitt våpen er mere fornøyd med moderate hastigheter.

Feks. 90. Scenar N-140 30grs utetemp. -10.. Heller ingen ulempe med lavere hastighet med tanke på toppjakt!

Det ligger definitivt noe i det med at man bør starte lave anbefalte ladninger ! 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...