Jump to content

QL til linux?


Ilatad

Recommended Posts

Hei

 

Har en minipc av typen Asus eee.

Ettersom den er drit treg med Windows 7 starter installerte jeg linux mint på den.

Har begynt å knote litt med QL og lurer på om det finnes en linuxutgave av QL? eventuelt om noen har har prøvd å kjøre QL med konverteringsprogram som wine etc?

 

Har en større bærbar med med Windows som jeg kjører QL på nå, men hadde vært kjekt å hatt det på minipcen da den er grei å ta med i ladebua ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, men wine drar like mye ressurser som windows (nesten) så går det ikke kjøre win på maskinen fra før kan det by på problemer med wine også..

Wine i seg selv er ikke ett problem, spotify på wine funker som bare det hos meg (Acer Aspire 1).

Link to comment
Share on other sites

er en litt eldre versjon jeg har.. er vel 2.9.

 

Kan kjøre det via nett ja, men hadde vært greit å kunne kjøre det uten å være tilkoblet nettet (mtp batterisparing)

 

Er nokk ikke wine i seg selv som er problemet nei.

Kan selvsagt spørre på hw.no, men er sikkert ikke så mange som vet hva QL er.. vet at det er endel flinke linuxfolk her også så noen må jo ha prøvd det. kan jo være en brukerfeil

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har iallefall sendt følgende mail til produsenten av QL:

 

I would respectfully request you please consider creating a Linux distribution of Quickload.

Running it under wine ( a windows emulator ) is not a option for some of us, since it is a resource hog,

and many linux purists simply does not want anything to do with Microsoft or Bill Gates, period.

 

Myself, I run Ubuntu Linux. With the dissatisfaction of Vista, XP becoming obsolete, and the price of either of them being inhibitive(and ridiculous!); Linux is gaining popularity as a mainstream operating system. Ubuntu Linux especially since it is free, and has excellent support via web based forums. Once again, would you please consider creating a Linux distribution of Quickload.

 

If you need any help or advice please feel free to contact the thousands of programmers at:

http://ubuntuforums.org/index.php

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har du oppdatert til siste versjon av wine og alle programmene i Ubuntu?

Alternativt så kan du prøve å installere tilleggsprogram med WineTricks ( http://wiki.winehq.org/winetricks).

Der er det endel bibliotekprogrammer som er ofte brukt.

 

Jeg kjører selv Ubuntu 9.10 og har ingen problem med å starte/kjøre/bruke demoen i wine.

 

Bare PM meg hvis du trenger noe hjelp med det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

nja. den asusen har aldri vært så mye brukt som nå. Selv om det for det meste bare blir litt surfing på nett.

Dessuten så funker iallefall QL uten å måtte skrive en hel masse koder.

Du får mene hva du vil, men linux blir for tungvindt for meg. Restarter heller en windows pc litt oftere enn å ha enn stabil pc som jeg ikke får gjort noe på

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...