Jump to content

Gode 7mm kuler.


WinchesterM94

Recommended Posts

Hei jeg lurer på om noen med erfaring med 7mm kaliber har gode råd om presise og gode kuler i 7mm som ikke koster masse penger.

 

Regner med Sierra Match King og Hornady A-Max sikkert er like gode i 7mm som i 6,5 og .308 men er det andre som er vært å se på? gjærne litt billigere :wink:

 

Åssen er remington og winchester kuler?

Link to comment
Share on other sites

Hmm som jeg fryktet men ser de billige bulk kulene går bra også så..Hmmm hva skal jeg gjøre...Hmm er en gammel 7x57 jeg skal lade til. Med jernsikter osv :roll: Men vil vite spredningen er meg og ikke kula jeg bruker så da blir det å kjøpe litt av hvert tror jeg og prøve ut litt..

 

Takk for hjelpen folkens 8)

Link to comment
Share on other sites

Eh...

 

Med fare for å virke arrogant... Tror muligens din testerfaring er noe begrenset hvis din erfaring er at en kule som går godt i et våpen gjør det samme i et annet.

En og samme kule vil som oftest oppføre seg forskjellig i et våpen med 8" og et med 14" snurr. Bare for å ha tatt et eksempel.

Link to comment
Share on other sites

Tja nå har jeg aldri ladet 7mm før. Så der er min erfaring 0

 

Men med bortimot 50.000skudd med 6,5, 308, 30.06 og 8x57 og div andre patroner så kan jeg finne fram på laderommet mitt og vite hva som går og ikke går. At samme ladning ikke går like bra i 2 våpen vet jeg jo men som ofte så er det bare å endre krutt eller ladning så samler den ofte like godt eller bedre til og med eller en skjelden gang litt dårligere. Men om en patron samler 10 eller 15mm spiller ingen rolle for meg i mange våpen da det er mere enn godt nok til alt jeg skal bruke de til.

Link to comment
Share on other sites

XXL solgte Winchesterkuler, og de de hadde i 7mm var skikkelig skeive i tuppen. Det var ikke en og annen, men absolutt alle kulene i alle de pakkene jeg sjekka. Merkelig nok gikk de nogenlunde alikevel.

 

Er det 7x57R du skal lade? da ville jeg fått sjekka stigningen og valgt kulevekt etter det. Det meste går bra i børsa mi, men den liker best kuler fra 150gr og oppover.

Det eneste jeg ikke har fått til å gå noe videre er helmantelkula til Norma, men den er det flere som har slitt med.

 

150grMK er mitt førstevalg for billig treningskule som går bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...