Jump to content

Cheytac M200. info søkes!?


specialops

Recommended Posts

Hei.

 

Hadde satt pris om noen kunne informere litt om cheytac m200 børsen. Har noen forsøkt å importere den, kan en få import tilatelse på den, siden den er med bolt action?

 

evt om det er firmaer som har førsøkt seg på dette og snakket med cheytac hadde det vert fint å få vite hvem det er. Norsk pris osv?

 

info side. http://www.cheytac.com

 

takk

Link to comment
Share on other sites

Inn til norge er nok ikke det største problemet, men ut av US derimot..

Om det skal bygges rifle og du har tenkt å bruke magasinet så ikke glem at denne patronen er 110-120mm lang, og muligens lengre avhengig av fasongen på kula.

Med andre ord, du har ikke i bøtter og spann av låskasser å velge i her i landet.

Import og bygging vil ikke nødvendigvis bli dyrere enn original M-200, men du må forsake enkelte detajer.

Forøvrig ryktes det at ammunisjonen fra Chey-Tac mantler noe inni helv"#%&, så andre kuler er nok å foretrekke.

Det finnes gode kuleprodusenter her til lands som kan kopiere originaldesign og forhåpentligvis BC, men det koster. Lutz Moeller ( http://www.lima-wiederladetechnik.de/En ... ey-Tac.htm ) har laget egnede kuler som er til forveksling lik Tonheim sine, og det er nok veien å gå på et slikt prosjekt.

 

Et potent kaliber og artige våpen, men litt negativ må det være lov å være.

Hvor mye får du skutt med det når ingenting finnes ferdig, og til hvilken pris??

Dette er en patron som med 400grs kule bruker rundt 125 grs med MRP-2 eller tilsvarende krutt.

Kulene vil nok ligge på minst 25,- stk om du skal få spesiallaget dem hos f.eks Tonheim.

Hylsene kan, om du da får tak i, skaffes for 2-3$ pr stk og er faktisk den rimeligste ladekomponenten.

(jeg har sjekket tidligere via kontakter på http://www.longrangehunting.com)

 

Jeg skal ikke male fanden på veggen om du har råd og lyst.. For all del, sett i gang!

Men det finnes mange MYE rimeligere alternativer som helt sikkert fungerer tilfredstillende på lange hold..

 

Et alternativ kan være den rifla som er står nederste på denne siden.. Uten å ha hverken sett eller klådd på en vet jeg hva jeg hadde kjøpt.

Jeg har ikke vært i kontakt med dem selv, men vet at andre har forhørt seg med PGW Defense Technologies og fått bekreftet at de eksporterte sine våpen for en tid tilbake. Send en mail og spør..

En Timberwolf 408 koster forøvrig 6300 USD.. hvilket vil si at du sikkert må regne med rundt 45.000,- før du har den på døra.

 

 

Om du vil ha noe som er billigere å skyte med:

TRG-42, Dakota T-76 Longbow og DSR-1 er det de fleste kjøper av ferdige rifler i 338 Lapua, og med alt utstyret du bør ha/kommer til å kjøpe, havner du på fort 60-100.000- eller mer avhengig av modell og tilbehør.

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakka med CheyTac gutta på SHOT, og i følge dem burdte ikke eksporttilatelse by på noe problem til Norge, så lenge det var til sluttbruker. Børsene var jo så absolutt kandidater på *må ha* lista... Så hvis noen *vil* ha en, prøv å kontakte dem direket, eller ring Jørn i practac han kan håndtere det for dere:-)

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Først, jeg har også lyst på en M200 bare så det er sagt.

 

Når det er sagt så vil jeg bare si noe og bruke det fryktelige F-ordet (fornuft)

Jeg mener nok (og det samme sies på snipershide) at den ikke gir så mye valuta for pengene. Den er vel litt som en PSG1 i så måte. Du finner rifler som går like godt for en mye billigere penge.

Hvis man ikke har bruk for løpsbytte funksjonen (og det har man nok ikke til sivilt bruk) vil det være mye mer lønnsomt å gå for en M310 (eller lignende) til under halve prisen. Man kan jo kjøpe en slik, pluss en S&B PMII og en haug med kuler og hylser til samme prisen som en M200.

Link to comment
Share on other sites

jepp, stemmer det. skal forsøke å snakke me practac. har spart peng så om det viser seg å gå greit, betaler jeg. har alt en sako trg42 i 338lm. den går gått den og.

 

Forstår at havesyken sliter i deg da.. :)

Fortell gjerne hvordan ting går underveis! Det er flere her som er nysgjerrige :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

penger er ikke alt, men hobby er. har også en psg1. synes den lever opp til det. av kaliberet 7,62x51.

å bruke mye penger slår meg aldri som å være veldig fornuftig uansett. noen ganger har andre annet pga det rett og slett koster mer den hva andre er villig til å betale, men alle skulle ønske. mye penger mye morro :?

Link to comment
Share on other sites

penger er ikke alt, men hobby er. har også en psg1. synes den lever opp til det. av kaliberet 7,62x51.

å bruke mye penger slår meg aldri som å være veldig fornuftig uansett. noen ganger har andre annet pga det rett og slett koster mer den hva andre er villig til å betale, men alle skulle ønske. mye penger mye morro :?

 

Er veldig enig, pleier heller ikke å kjøpe fornuftige våpen. Men ville bare få sagt det (slik at evt andre kjøpere har det i bakhodet). Slike våpen er som en Bentley eller Ferrari. Morsom men med ett veldig stort verdi tap i kroner og øre da de er vanskelige å selge.

Link to comment
Share on other sites

penger er ikke alt, men hobby er. har også en psg1. synes den lever opp til det. av kaliberet 7,62x51.

å bruke mye penger slår meg aldri som å være veldig fornuftig uansett. noen ganger har andre annet pga det rett og slett koster mer den hva andre er villig til å betale, men alle skulle ønske. mye penger mye morro :?

 

Er veldig enig, pleier heller ikke å kjøpe fornuftige våpen. Men ville bare få sagt det (slik at evt andre kjøpere har det i bakhodet). Slike våpen er som en Bentley eller Ferrari. Morsom men med ett veldig stort verdi tap i kroner og øre da de er vanskelige å selge.

 

 

men igjen kjøper jeg aldri noe med tanken på at jeg skal selge bentlien og tape penger da. kjøper du en bentli så har du som regel penger nok til å tape :?

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Får en innvilget slike børser lenger da? - mener det var en på SL som søkte på 460 Steyr. Etter det jeg husker fikk han besøk av onkel (En slik sjekk der dem ser på oppbevaring av våpen og ammo). Antageligvis fordi søknaden ble oppfattet som useriøs.

Link to comment
Share on other sites

ser ingen grunn for det byr på noen prob. i 408. steyr senarioet var nok utifra at personen hadde flere våpen av betydning. antall, osv. de ville sjekke. det kan de gjøre med hvem som helst. og betyr ikke annet den oppbevarer du slik du skal, så er jo alt greit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...