Jump to content

Laksesesongen 2010


Tyribergets O`Luna

Recommended Posts

Da nærmer det seg sakte men sikkert laksesesongen 2010. Noen som har noen planer/ drømmer å fortelle om i den forbindelse? Selv er jeg en ekstremt ivrig laksefisker som fisker kun med flue. Fisker på ett meget bra vald 1,5 km nedenfor Gaulfossen, Gaula. Vi er en fast gjeng som leier dette. Sesongen 2009 ble for meg helt elendig trass i stor innsats så jeg må si motivasjonen/forventningene for 2010 sesongen er litt lunkne... Hadde aldri trodd at jakta skulle bli årets store høydepunkt (så fiskegæren som jeg er), men så dårlig som fisket er blitt går det "dessverre" den veien.. Håper det blir bedre i år da, men spådommene er vell temmelig dårlige..

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg trodde sesongen i Gaula ble bra jeg. Nedenfor fossen måtte da være rette plassen i fjor da det var nesten bare stor tidliglaks å få? Har ikke laksen problem med å passere fossen på høy vannføring sånn at det hoper seg opp der nede. Fisker i Orkla, å det ble sånn passe både på flua og marken.

Link to comment
Share on other sites

Ble nok en temmelig elendig sesongen alt tatt i betraktning. Det hadde som du sier kommet en del fisk tidlig som det ble fisket på de første 14 dagene av juni, men tilsiget forøvrig var intet mindre enn elendig. Svært lite smålaks og dårlig oppgang. Skulle man få noe måtte man være på elva akkurat når de små "flakene" passerte. Kjempefine forhold store deler av sesongen uten at det hjalp på fangstene noe særlig. Ble vell ca 30 tonn i fjor også, men med tanke på fiskepresset som var i 2009 så er det svært dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Sesongen 2009 var en tragedie for min del, en laks og 9 sjøørreter (snitt 1.3 kilo) ble resultatet

Jeg er ikke veldig ivrig fisker, men bruker en del helger på laksefiske hvert år.

Det knyttes stor spenning til om det kommer smålaks i vossovasdraget i år, etter at det har vært tauet store mengder smolt til havs i noen år.

Link to comment
Share on other sites

Da nærmer det seg sakte men sikkert laksesesongen 2010. Noen som har noen planer/ drømmer å fortelle om i den forbindelse? Selv er jeg en ekstremt ivrig laksefisker som fisker kun med flue. Fisker på ett meget bra vald 1,5 km nedenfor Gaulfossen, Gaula. Vi er en fast gjeng som leier dette. Sesongen 2009 ble for meg helt elendig trass i stor innsats så jeg må si motivasjonen/forventningene for 2010 sesongen er litt lunkne... Hadde aldri trodd at jakta skulle bli årets store høydepunkt (så fiskegæren som jeg er), men så dårlig som fisket er blitt går det "dessverre" den veien.. Håper det blir bedre i år da, men spådommene er vell temmelig dårlige..

 

 

HAHA..!!Æ trur no laksn i gaula skyr dæ vest n ska sjå på fangst stattestikken din fra i fjor :lol::lol::lol: men du kan no prøv å bytt ut derre jævla flustanga di me ei slukstang så kansje du får ein fesk i år da.. :twisted::twisted::twisted: Når får du kvælpen da? vi gler oss te å få sjå :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Laksefisket startet ganske bra for meg, med 13 smålaks i Årgårdsvasdraget (11 på tørrflue).

Var en uke i Mandal nå nylig, det gikk ikke så bra :(

4 forsiktige napp på ei drøy uke, det kaller jeg "ganske dødt" :(

Selv fisker jeg bare med flue (syntes det er mest morro).

 

Mvh.

Griffon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...