Jump to content

Jegerprøven tester på internett


Melk

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har søkt litt, men finner ikke så mye på det, men kunne vi ikke laget en sammlet tråd med flere linker til Jegerprøven tester?

Er nesten sikker på at det har vart en slik tråd tidligere (tror også kanskje det var jeg som la denne opp)

Kunne kanskje også kanskje vært som en slags "Sticky" for nye brukere som kanskje holder på med jegerprøven?

 

Så kom igjen folkens, hit med alle linker til gratisstester! :D

 

Edit: nix, kan ikke se at det var meg som la tråden opp tidligere...

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd til dere som skal ta jegerprøven, hold dere til de prøvene som ligger ute på www.njff.no

Disse prøvene er korrekte, og bruker samme illustrasjoner og ord / uttrykk som kommer på eksamen.

 

Har hatt elever på kurs jeg har holdt som har kommet med påstander som er feil, fordi de har sittet hjemme å tatt masse testprøver på nettet lagt ut av div "forstå seg påere". Bla den siden det refereres til i linken over her.

Her var det spørsmål om anslagsenergi krav til sel, og "riktig" svar var da ut ifra den gamle forskriften..... Fant også flere faktiske feil i disse prøvesettene når jeg satt meg ned og gikk igjennom samtilige spørsmål. Gjorde side ansvarlig oppmerksom på feilene,får håpe de er rettet opp....

 

Så mitt råd er:

Følg kurset, les boka, gjør oppgavene i oppgaveheftet og følg med på hva instruktøren sier.

Så er ikke jegerprøven vanskelig, såfremt du har nogenlunde intresse for jakt.

 

Jegerprøve instruktør nr: 13715

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...

http://www.utmarka.net/design/index.php/jegerproven" target="_blank

 

Tok Jegerprøven for noen år siden og spørsmålene var så og si identisk med denne prøven. De siste årene har eksamen bestått av flere spørsmål fra hundeloven, noe denne testen tydeligvis har tatt hensyn til.

Dette er vel også den nyeste prøven som ligger på nett..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
Hei!

 

Jeg har søkt litt, men finner ikke så mye på det, men kunne vi ikke laget en sammlet tråd med flere linker til Jegerprøven tester?

Er nesten sikker på at det har vart en slik tråd tidligere (tror også kanskje det var jeg som la denne opp)

Kunne kanskje også kanskje vært som en slags "Sticky" for nye brukere som kanskje holder på med jegerprøven?

 

Så kom igjen folkens, hit med alle linker til gratisstester! :D

 

Edit: nix, kan ikke se at det var meg som la tråden opp tidligere...

 

Gratis jegerprøve: http://www.jeger-prover.no/gratis-jegerprove

Link to comment
Share on other sites

Kjøp jegerprøve-appen fra Jorn Andre Holmen Tveten (iOS mulig Android også), koster 33 kroner men er verdt det.

Vanvittig gode spørsmål. Slår så og si alle andre tester på nettet-

Jeg tok jegerprøven i August og mener fast bestemt at jeg hadde bestått ved å bare øve ved hjelp av appen.

Løp og kjøp.

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...