Jump to content

mårhund tatt i grong??


kurt

Recommended Posts

ryktes at en mårhund er tatt og blitt gjellet her i grong/nord trøndelag?? noen som kan bekrefte? fikk netopp høre dette fra en tenåring

Mårhunden er (som andre linker viser) tatt i Gutvik/Bindal. Men beste veterinæren befinner seg like utenfor Grong (Kaldal), så ryktene dine var nesten riktige.

Snitt-snapp-snute, sædleder'n er ute - før den settes ut igjen så hviler'n på ei puuuuuuute!

Link to comment
Share on other sites

"Den oppsiktsvekkende fangsten ble gjort i Gutvik i Ytre Namdal i Lekna kommune. Ikke bare er det første gang en mårhund er blitt fanget levende i Norge, men det er også første gang den er påvist nedenfor nordlandsgrensen her i landet."

 

stod det i VG.

 

Sommeren 99 eller 2000 så jeg mårhund på Nordmøre. Samme vinter ble det observert spor av mårhund i området (av andre enn meg :wink: ).

 

I sommer skrev jeg på forumet at jeg så mårhund v/Kolo`s veidekkeanlegg i Stjørdal.

Og da hadde det visst blitt observert mårhund i Verdal noen uker i forkant.

Link to comment
Share on other sites

Etter bildet som er publisert av mårhunden i Gutvik, er jeg ikke i tvil om at det var mårhund jeg observerte i sentrale strøk av Stjørdal for aprox 10 år siden.

 

Forøvrig vil jeg si at det nok finnes flere veterinærer som er vel så gode som Martin Kaldahl i Trøndelag, dog er han nok det nærmeste for dere som bor i Nordland..

Link to comment
Share on other sites

ryktes at en mårhund er tatt og blitt gjellet her i grong/nord trøndelag?? noen som kan bekrefte? fikk netopp høre dette fra en tenåring

Mårhunden er (som andre linker viser) tatt i Gutvik/Bindal. Men beste veterinæren befinner seg like utenfor Grong (Kaldal), så ryktene dine var nesten riktige.

Snitt-snapp-snute, sædleder'n er ute - før den settes ut igjen så hviler'n på ei puuuuuuute!

 

Klinikken ligger i Grong kommune ja, men befinner seg utenfor Grong sentrum. Nærmere bestemt Bergsmo...

 

Flisespikking? Jeg vet...

Link to comment
Share on other sites

klinikken er nærmeste nabo:) har brukt den selv,til egne hunder ved flere anledninger. meget flinke folk :D hvorfor under storviltjakt?? vel,det finns ingen kategorier som heter mårhundjakt,nærmeste blir vel småviltjakt. skulle valget av storviltjakt for noen virke støtende,provoserende eller på endre måter direkte plagsomt! bøyer jeg meg i støvet og ber ydmykt om unnskyldning :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...