Jump to content

Safariland hylster


hogne

Recommended Posts

6004 har jeg siden 2002, det har ligget i en skuff etter at jeg brukte det to ganger... 6074 aner jeg ikke hva er for noe, men hvis det er samme ulla (lårhylster) hadde jeg glatt styrt unna. Mitt er dog betalt av andre og passer til Glock 17. Skallet, eller selve hylsteret på 6004 plattformen er bra, jeg bruker skallet på en beltemonteringsplattform som fåes enten som komplett hylster eller som "bakplate" hvis du allerede har en eller annen fullversjon av hylsteret..

 

Hva skal du bruke det til ??

Link to comment
Share on other sites

Ligger en tråd her fra i fjor høst/sommer, med en henvisning til skytereglementet - det er ikke tilatt med hylstre som henger på nedsiden av beltet med mindre det er tjenestemann som bruker utlevert utstyr som skyter med det...Ikke akkurat ordrett gjengitt, ei heller med henvisning til paragrafen men inneholdet er riktig beskrevet.

 

Det kommer helt sikkert til å dukke opp anbefalinger av Ghost rigger og annet "ræl" i tråden etterhvert, men siden jeg var først ute kan jeg anbefale Safariland Kydex paddle og Comptac hylstre. Jeg har brukt Safariland, men har nylig skiftet til Comptac. Dette ser ut som hylstre og det passer meg og ambisjonsnivået mitt utmerket, har ikke helt sansen for våpenholdere, og det er ikke de tapte tiendeler i trekket som holder meg nede på resultatlistene for å si det slik... :mrgreen:

 

Ta en titt på hjemmesidene til Capsicum Solutions som importerer Safariland, Jørn har mye på lager - dog litt usikker på hva han evntuellt har til 226...

 

Ingen tilknytning til sjappa utover å ha svidd av endel kroner der, servicevillig og kjappe leveringer også av bestillingsvarer... :D

Link to comment
Share on other sites

Skal i utgangspunktet bruke det til praktisk skyting.

 

 

Til praktisk er det ubrukelig. Og heller ikke lov med mindre man er LE/Mil som flashman sier.

Race hylster som Ghost/CR er nok det beste konkurransemessig.

 

Men i starten vil jeg anbefale ett vanlig beltehylster fra feks blade tech.

Link to comment
Share on other sites

http://www.comp-tac.com/catalog.php?cPath=27 Har to forskjellige modeller av disse, ett beltehylster og ett paddlehylster... Samme kroppen, bare forskjell på monteringen. Magholderene deres er også greie. Pass på å kjøpe ett passende belte også, wildernessbeltene er fine, ditto med Liger. Du trenger i utgangspunktet ett belte som er 1,5 tomme bredt, hylsterne tilpasses beltet ved kjøp, så hold tungen i rett munn... :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil holde deg til Safariland:

 

Ett sånt:

http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?page=article&artno=5182-77-131

 

Kommer også med beltefeste.

 

Og to-tre sånne:

 

http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?page=article&artno=074-76-131 (Jeg troor Beretta skal passe Sig226-magasiner. Ring eventuelt og spør.)

 

Da har du hylster og magasinholdere for prisen av en 6004, som jeg kan gjenta, er helt ubrukelig til praktisk skyting.

 

Sjøl har jeg gått over til et lignende oppsett etter at jeg ble lei av å gå med "stativer" til pistol og magasiner på meg.

 

Jeg har heller ingen tilknytning til Capsicum/Practac annet enn som fornøyd kunde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...