Jump to content

Finner ikke objektbeskyttelse som passer til x56


ronnsol

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har vært innom alle våpenbutikker i nærheten og surfet alle webbutikker etter en objektbeskyttelse som passer min Nikon Monarch 2,5-10 x 56. Objektet måler 65 mm og den største jeg fant var 63,5(prøvde den men den ville ikke på)

 

Har noen her på forumet et tips til hvor jeg kan finne et i denne størrelsen?

Link to comment
Share on other sites

Ikke kjøp 65.4mm beskyttelse hvis objektivet ditt er 65mm. Vil neppe henge. Går jo ann å teipe imella..

Kjøp heller en som er noen tideler mindre :)

 

Hvis jeg får et som er 65,4 mm er det jo litt å gå på? kjøper jeg et som er noen tideler mindre er det jo ikke håp å få det på. Prøvde i en butikk...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har den #51 på min Meopta 56, og der ble den litt "slapp". DVS linsebeskytteren kunne vært ca 1 mm mindre for å passet bedre. Tok litt el tape inni ringen på linsebeskytteren, og da satt den som smurt :D . Rart dem ikke lager linse beskyttere som passer 56 kikkerter bedre en det dem gjør?, for meste parten av kikkerter jeg ser er jo 56 kikkerter. Men for å ha det sagt, så er det sikkert noen 56 kikkerter #51 passer på og da.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte rifle med kikkert fra jakt og friluft for et par år siden. Kjøpte en smidt og bender 2,5-10 x 56, og der hadde de hvertfal klart å henge på en butler creek linsebeskytter som sitter som støpt. nå ar ikke jeg den eksakte diametern på kikkerten min, så det kan hende den er litt tykkere i godset slik at en noe åpnere butler sitter godt. Snakk med dem, så fikser de sikkert noe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...