Jump to content

Sauer Outback


gordon setter

Recommended Posts

Begynner å komme nærmere og nærmere en investering av storvilt rifle.

Sikler mye på sauer outback, mest pga muligheten den har til å kunne skifte løp, og ergo ha muligheten til flere kaliber.

Men hvilke kalibre går overens, slik at man kan bruke samme sluttstykke?

6,55x55 mot 9,3x62, disse er vel ok, går 8x57JS på samme sluttstykke som disse??

243,308 og 30-06 går jo og mot hverandre.

Hadde vært fint med en liten oversikt over dette.

Link to comment
Share on other sites

Siklet leeenge etter samme rifle jeg også. Hadde egentlig bestemt meg, men i siste øyeblikk fallt valget på en Blaser R93 Proffesional med Natural Stone stokk og flutet løp. :mrgreen: Denne ble LITT dyrere, men til gjengjeld et mye enklere løpsbyttesystem. Likte ikke ladearmen på outbacken hvor det er "skje" og ikke ladekule. Virka for meg litt knotete, men utenom det en fantastisk flott rifle!!

Link to comment
Share on other sites

Som "RobbiDogg" var jeg sååå nære å kjøpe en Outback i fjor, men endte på en Blaser proffesional med vanlig løp. Jeg har ikke angret ennå.

Outbacken er en flott børse, men jeg likte oppspenneren og løpsbyttesystemet til Blaser bedre.

Har nå løp i 6,5x55 og 9,3x62 samme sluttstykke, forskjellig magasin og ingen treffpunktforandring når jeg bytter løp :D

Lykke til med børsekjøpet...

Link to comment
Share on other sites

Har selv et par eksemplarer av den nordtyske ingeniør rifla og er strålende fornøyd med de 8)

Tror alt i alt det er snakk om smak og behag. Prøv begge deler.

Hva gjelder treffpunkt forandring ved pipeskift så har jeg testet den på Sauer flere ganger. Dvs byttet fra 6.5 pipe over til 9.3 pipe, samtidig byttet over innskutte kikkerter for de nevnte kalibre. Fikk ikke forandring i treffpunket.

Igjen, snakk om smak og behag uten at jeg skal si det ene eller andre om Blaser :wink:

Har selv en gang i tiden vært på nippet til å kjøpe en Blaser selv :)

Link to comment
Share on other sites

vurderte også outbacken. Jeg gikk ikke til blaser, men heller til sauer 202 team XT. Jeg synes dte er ei veldig god rifle. Den har ikke den hevarmen til outback, også er den litt tyngre. Du får også med skytestokk og kniv. 8)

koster litt mer da men....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...