Jump to content

Lyddemper og munningsbrems?


Egilolse

Recommended Posts

Jeg skal kjøpe med en remington 700 vtr og den har munningsbrems, jeg lurer på om det går å jenge den opp til lyddemper?

 

Noen som har erfaring med remington 700vtr cal.223 så vill jeg gjerne høre hva dere har å si.

 

Hva er det beste valget remington 700vtr eller 700sps?

Link to comment
Share on other sites

Munningsbrems på en tototre er etter min mening meningsløst og bare en salgsgimmick for å selge mye våpen...gjerne til uvitende som biter rett på.

Kjenner ikke til diameteren på pipa der, men ser ingen problemer med å sette demper på en slik om man kapper bort de cm som er porta.

Link to comment
Share on other sites

På jakt så er det ikke sikkert at en brems/komp er vits i på en .223, men i praktisk rifle konkurranse så er det ufattelig effektivt, med riktig komp og lading så mister en ikke siktebilde i det hele tatt. Ville jo tro at det var en fordel under jakt også? Ellers, kan ikke si at jeg har prøvd en demper som reduserer rekylbevegelsen like mye som en komp.

Link to comment
Share on other sites

Cesandberg har rett.

 

Det finnes ikke noe mer effektivt mot munningsvipp og rekyl enn en god brems. Har en kamerat med en AR15 i 5,56 med brems. Jeg lo litt da jeg så den første gangen, men det er skremmende effektivt...

 

Det har bredt seg en holdning på kammeret om at lyddemper er det eneste saliggjørende og at bremser smeller noe fryktelig... Bare tull, med gode hørselvern går det helt fint for skytteren, men verre med de på siden..

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...