Jump to content

Nidaros Benkskytter klubb.


338RUM

Recommended Posts

rådyrlåret, prøvesmaket idag fortreffelig

Du snakker om den ene delikatessen etter den andre men jag venter fortsatt på rapporten om rakfesken :?::roll:Eller har jag misset noe nå igjen?? :oops:

 

Tilbringer jul og nyttår i gamle landet med skinka å ris ala malta så det kan ikke bli noe skytte for meg da.

 

Men hvis noen har anledning så ser jag en mulighet for å lufte rifla mandag den 5 januar. :wink:

 

Ellers önsker jag dere en God Jul och Gott Nytt År

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

rådyrlåret, prøvesmaket idag fortreffelig

Du snakker om den ene delikatessen etter den andre men jag venter fortsatt på rapporten om rakfesken :?::roll:Eller har jag misset noe nå igjen?? :oops:

 

Tok meg friheten til å understreke litt.....

Hmmm....delikatesse???....råtten fisk???...eneste forklaringen jeg finner her er.......;

Svensker....Bottenviken....Surstrømming.....ågudbevaremegvel.......

Forøvrig ønskes God Jul og Godt Nyttår fra meg....

 

Ps: Er du hjemme i nyttårshelgen Krister?

Vi kommer utover!

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Surstrømming.....ågudbevaremegvel

Nei surströmming tillhör IKKE mine favoriter. Jag har spist det, men etter en 5 - 6 nubbar...........å 8cl..........så går det mesta ner :lol:

 

Trodde jag var lur som tok influensa shoot men har i stort sett levt på paracett siden söndag morgen. :cry: Etter planen skulle jag kjöre hjem den andre men er nå usikker om jag törr å besöke de "gamle". Må se tiden an.

Link to comment
Share on other sites

ehhh :oops: Beklager lovte som sagt rapport om råttenfiskmåltidet skaaning.

Som nybgynnere (vi var 2 stk) ble rakfisken filetert for oss, ørret fra nessjøen vekt ca 400gr dandert på en lekker seng med purre egg og div glattmedier og varm poptet fra fjellet med AKEVITT :arrow: ØL ................Nydelig.

Var tilstede ved åpning av bøtta :shock: for ei lukt :shock: svovelkis og andre kvælstoffer.

Dagen derpå, greit med besøk av utedassen hmm ganske normalt ...itteno trøkk som ble foerskrevet. :?

Summ summarium fesk e fesk kjøtt e mat (sitat fra en nordboer)

 

opps GOD JUL

Link to comment
Share on other sites

Skal vi prøve å få til en økt på banen i mellomjula ?

Hau hau hau (som nissen sier). Nå har iallefall jeg fått vasket av meg det værste ribbefettet.....

 

I morgen Lørdag 27. Desember sånn ca. i 11-12 tia har vi tenkt å ha oss en liten, men helt uformell, samling på banen.

Det blir annledning til pappskyting på 100, 200, 300 meter, pluss at gongene forhåpentligvis henger synlig oppe på både 500, og 600 meteren.

Så er du lei kjærringmas og desslike, kom og skyt, og prat sjit med oss da vel.

Link to comment
Share on other sites

Såhh....da var det gjort!!

Endelig godt (for en gangs skyld!!) og få klarert hvem som er herre over de små grupper her oppe i Trøndelagen!! :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Det ble samling på banen.....muligens litt liten, men desto bedre...

Geir, Frode og undertegnede......med andre ord "den harde kjerne"!

 

Heyyy!!! forresten; Alias var innom.....han mumlet noe om høy BC, og dens fortreffelighet på laaange hold.....( jeg henviser til bildedokumentasjon litt lengre ned i tråden!! :mrgreen::mrgreen: )

 

Såhh, resultater:

Ka ska Æ si.......Æ vaijnn!!! Ågudbedre som Æ vaijnn!! :mrgreen::mrgreen:

 

Her kommer bilder fra dagens så til de grader uhøytydelige evenement!

 

And the winner is!! :roll::mrgreen::roll::mrgreen:

normal_And_the_winner_is___.jpg

 

Listefyll??? :lol::lol:

normal_Dypt_konsentrert.jpg

 

Vinner riggen! :roll:

En_fargerik_stokk_kj%C3%B8pt_av_en_ikke_helt_elendig_skytter_.jpg

 

Mine skiver.

normal_Tor_s_skiver_.jpg

 

Geir's skiver.

normal_Geir_s_skiver_%7E0.jpg

 

Frode's skiver.

normal_Frode_s_skiver2%7E0.jpg

 

Beste 100 metersamling...........min.. :roll::roll:

normal_Beste_100_metersamling_%2Cjoda%2C_pussing_hjelper_.jpg

 

Beste 200 metersamling........min.. :roll::roll:

normal_Beste_200_metersamling____min_.jpg

 

Beste 300 metersamling.....kafferno?? Frode sin?? :evil: ...."de va no som svarte"

normal_Beste_300_meter_samling_tilh%C3%B8rer_Frode_.jpg

 

Som henvist her litt tidligere oppi tråden, Alias stakk innom med sin 6,5x284 sprængladd med 570.....den mannen smeller ikke av skudd, det høres mere ut som en detonasjon!!!

Men kjære Alias.....BC my ass :mrgreen::mrgreen::roll::wink::mrgreen: !!??!!

Folkens sjekk holdet.... :mrgreen:

normal_H%C3%B8y_BC_er_viktig_.jpg

 

Forøvrig opplyses det herved om at der gives muligheter til poengskyting på kommende Mandag 29. Desember.

Vi legger opp til samme holdene som idag......to serier av 5 skudd på henholdsvis 100-200 og 300 meter.

Så karra....oi..og jinta...still opp.

 

Føler med dette at jeg sannsynligvis har lagt listen høyt nok.... :!: til at noen og enhver burde føle det rimelig nødvendig å få jekket ned denne "brækkækle" Trønderslasken..... og dermed ser dette som en ganske så grei mulighet til å komme å vippe meg ned av denne selvoppnevnte "Kongekronen" av presisjonsskyting......

Til dere alle....vel møtt! :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Flott skutt Frode å Geir……………………...........................................................…jaja du og Tor :lol: . Har du skrudd i nytt løp??

 

Utgår fra at dere har plass til noe listfyll på mandag.

I og for seg er jag uttørket og avmagret etter å ha legat under dyna i noen dager. :(

Har levd på paracett å sånt der helbredende vann som en bruker for å ta død på skumle basilusker i halsen.

 

Men hvis formen fortsetter å følge samme forbedrings kurve som de siste 7-8 timer i dag så kan ni regne med meg på mandag. Skal vel alltid klare å trekke i avtrekkeren. :wink:

 

Poeng!! Da får vi vel se flammekasteren?? For du tenker vel ikke skyte med en pjuskete 6mm?? :roll::?:

Link to comment
Share on other sites

Kjære Rum-bang , det at jeg og Geir hadde dårligere samlinger enn deg idag ,er å betrakte som en julegave fra styret til vår kjære formann.

Vi har snakket lenge om hva vi skulle kjøpe ,men kom til at det var bedre og la deg vinne ett arrangement.

Sånn at du skulle føle deg god. :lol::lol::lol:

Fortsatt god Jul.

:lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Midt oppi all denne narsissmen.. :mrgreen: ser jeg at jeg har helt glemt å legge ved resultatet av denne vår uhøytydelige romjulsskyting:

 

Vi summerte alle 6 gruppene, og delte på 6 og fikk følgende resultat:

 

Nr. 1. Tor med agg: 23,10mm

Nr. 2. Geir med agg. 26,12mm

Nr. 3. Frode med agg. 35,87.

Link to comment
Share on other sites

Javel, da er jula over Tor og vi skal ikke være snille i morra :lol:

Rota og rydda litt i det aller helligste da jeg komm over disse skivene fra i sommer, skutt med 123gr scenar.

Fant fort fram ammoeska og drog ut sierrakula og byttet ut med scenar/ de som ble kjøpt lørdag på banen. :mrgreen:

nn1ijb.jpg

Fant en del skiver og ingen over 10mm :mrgreen:

vcvqtg.jpg

Forøvrig er Krieger pipa gullende ren og klar for poengskyting i morra :twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Med åttegrammer'n

Ja, endelig har han skjønt de. Sierra :?::?::?: er ikke de en gammel bil eller noe rask fra uniten?? :oops::cry:

og har endel nye ladetriks

Ja, dender videon var virkelig full med informasjon om bl.a. Wilson dier. I tillegg har nissen vært på besøk her så nå har jag suttit foran skjermen og knottet på QL hele kvellen med 203B, N550 og N150. Så nå har jag brukt to timer på å lade opp ny ammo med N150 som skal testes imorra. :D

sjuåførr'n blir nok du den giftigste

Nja ihvertfall så trur jag at en 6,5 tar hjem det. :wink:

 

Formann er ufarlig så lenge han har dender sitron formede baksekken. :shock::lol::mrgreen:

 

Nei, nå er de tid for bingen.

Link to comment
Share on other sites

Da var det hele over......vi ble totalt 5 mann som skaut.

Forholdene var rimelige greie......tror jeg???

Hadde noen av disse totalt uforklarlige treffene på 200 meteren :shock::shock: ....

men mest sannsynlig sitter det "uforklarlige" bak pannebrasken på skytteren. :oops:

Ellers; som vanlig en trivelig dag på banen sammen med:

Arne, Geir, Frode, Einar, Krister og meg selv.

 

Her kommer litt bildedokumentasjon:

Skivestativet på 300 meteren:

300_meters_skivestativet.jpg

 

Her kommer skytterene:

Krister in action, Geir og Einar ser på.

Krister_in_action.jpg

 

Frode skyter, Arne vurderer forholdene:

Frode_skyter%2C_Arne_vurderer_forholdene.jpg

 

Hmm, her må det stilles knepp ja:...legg merke til den bekymrede minen til Frode,

han begynner å frykte det værste....at han derre brækkækle karen som vandt det forrige stevnet skal vinne igjen...:shock::shock:

Frode_teller_knepp.jpg

 

Her stilles det på harde livet, parallaxen må stemme:

Geir_in_action.jpg

 

Så bilder av de beste skivene på henholdsvis 100-200 og 300 meter.

Som en forklaring så skaut vi 2 skudd i hver skive på 100 og 200 meteren, og alle 10 skuddene i poengskiva på 300 metersholdet. Dette for å "spare" på skivemateriellet.

 

Her beste skive på 100 meteren. Geir er skytter:

Beste_100_meter.jpg

 

Beste på 200 meteren, Ggeir sin det også:

Beste_200_meter.jpg

 

Beste på 300 meteren, og den var min:

Beste_300_meter.jpg

 

I tilfelle noen ikke er fortrolige med størrelsen på skivene. Her 300 meterskiven med ett kjendt sammenlignings objekt:

Beste_300_meter_med_sammenligning.jpg

 

Resultater:

Her er poengene summerte:

 

Nr. 1 = 282 poeng Tor

Nr. 2 = 276 poeng Frode

Nr. 3 = 273 poeng Geir

Nr. 4 = 268 poeng Krister

Nr. 5 = 246 poeng Arne

 

And the lucky winner is:

The_lucky_winner.jpg

 

Det må i all rettferdighetens navn nevnes: Hadde Geir skutt 10 skudd i skiva på 300 meteren hadde han mest sannsynligvis "gruset" dagens vinner! :mrgreen:

Kunsten er å telle til 10. :roll::roll:

Hmmm, ved nærmere analyser, og kraftig seriøse betraktninger sammen med Frode, er vi kommet til at det å benytte ett så homofobt kaliber som 6,5x47; :mrgreen::mrgreen: hva kan en forvente.......noen av kulene (ca 2) kom sikkert "utav skapet" på turen frem til 300 meteren, og dermed gikk vel de rett inn i sminkebua istedet!! :wink::mrgreen::mrgreen:

 

Allt i allt, nok en trivelig dag på banen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det var flott gjort av Geir å gi seieren til lagkapteinen. Aner vi en "team-ordre" her?

 

OhYeZZZZZ..... 8):roll: har innført litt sånne Stalinistiske kjøreregler i klubben.... :mrgreen:

 

Kom plutselig på noe jeg glemte i det forrige innlegget.

Krister hadde med seg noe utrolig kjekt på banen idag,

en liten optisk "dingz", som så absolutt faller under kategorien: Må ha!! (Hvorfor har jeg ikke oppdaget denne tidligere?? :? )

 

En såkalt "magnifier"...tror jeg det heter.. :shock:

Denne er til å skru på bak på kikkertsiktet, og de fåes med forskjellige forstørrelser.

Denne som Krister hadde med seg mener jeg han sa omgjorde 40 gangeren til en 52 ganger, og det var nok til å se ALLE kulehullene i 6 millimeter på 300 meterskiven! :shock:

 

Her litt bilder:

Magnifier2.jpg

 

Magnifier.jpg

 

NB: Husk å send linken Krister! :mrgreen:

 

Siste:

Og det husket han; Så her er linken om noen skulle værer interessert.

http://www.bulzeyepro.com/

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:evil: URK og dobbelturk :evil:

Lærer noe til stadighet, i dag ORDEN i syskrinet.

Mente at 10 tomhylser rundt meg på bordet var grei opptelling , glemte de to skuddene på sighteren også genererte tomgods :shock::roll: Går det an :!::!:

Men Tor er jo en generøs mann og lovte meg bedre plassering neste gang så da så :D

 

Spøk til side, her har vi dundret i veg på 500meter med lange skylapper i snart et år nå :shock: hvorfor har ingen fortalt hvor vannvittig moro poengskyting og 5 skudds samlinger er. Dette gir antagelig en dyr mersmak :roll: Vi som var der i dag ble trolig hektet grundig.

Hvor mange skiver skal vi trykke opp osv. formannen fosset over :mrgreen:

Til dere som har dette uprøvd prøv DET.

Link to comment
Share on other sites

Da er de skutt, skiver er samlet in og resultater telt opp.

 

Gratulerer Tor, at Geir er blitt så gjerrig på sine nye kuler kan ikke du rå noe for. :lol:

 

På turen hjem hadde jag godt om tid å fundere på forskjellige unnskyldninger for de ”dårlige” resultatet men endte isteden opp med en del gode erfarenheter, nye for meg men sikkert en selvfølge for den erfarne skytter.

 

Lyset var den største utfordringen for meg i dag. På 500m stevnet i juni så jag kulehullene, hvis de ikke satt i det sorte da. I dag hadde jag store problemer t.o.m. på 100m.

Men på 300m så jag hull til naboen uten problemer mens jag ikke så en dritt på min egen skive.

Den hvite bakgrunn og hvordan lyset faller på skiven har tydelig alt å si.

 

Ny ladningen med N150 blev brukt på 100m og kan sikkert ha potensial etter mer testing. Blev brukt til to blinker på 200m men grunnet usikkerhet med tanke på hull valgte jag å gå over til godladning fra august uten at jag kan trekke noen konklusjon.

 

Over til 300m. Skrudde opp i h.h.t. kortet og firte løs mot sightern men så ikke et hull.

 

Plutselig hør jag fra venstre: (Geir) Du ligger høyt kl.13. Var det da du kom ut av telling kompis?? :oops:

Skrudde ned og venstre å valgte å skyte med den innstillingen, det fikk bære eller briste.

Resultatet var ikke så dårlig det, spesielt med bakgrunn i hvordan sightern ser ut.

 

normal_300m_%28Custom%29.JPG

 

Minus en flyer tfb.~70mm og minus to flyer tfb.~30mm å det er jag fornøyd med.

 

Mange tror at skyting med rifle i støtte både frem og bak ”is a piece of cake” men det må jevnelig trening til ellers går de galt.

Opplevde vid flere tilfeller hvordan rifla vred sig i støtten isteden for å rekyler rett bak.

Flyeren oppe til høyer er resultatet av en sådan vridning. Den andre beror på vind.

 

En ting å tenke på for dere som har tenkt å bygge långhåldsrifle er tilt på skinne i forhold til klikk for å rekke lengst mulig ut.

Dvs. tenk på at det er nok klikk for å stille ner til 100m. Syns jag hørte en del banning angående "låst" høydejustering i dag.

 

Ellers var det en kjempeartig form av skytte som jag kan utøve på min hjemmebane. Var og en grei gjennom kjører foran KM. (har dere bestemt endelig dato??)

 

Så over til boostern. Blev ikke brukt til skytte i dag. Dessverre så stjel den en del lys. På 100m så fikk jag kun en ting til å bli tydelig, skive eller kors.

Einar hadde derimot ikke noen problemer på samme avstand så det er vel opp til øyne hos den enkelte. Ser frem til å teste ved bedre lys.

 

Blev bestilt her: http://www.bulzeyepro.com/

 

Kostnad for en stykk Nr.1 til Leupold Comp. 100$ + 26$ frakt og sen skal Kristin ha sitt selvfølgelig. Inga problem med kjøp.

 

Geir: Visst er de bedre å avdekke svakheter/gjøre misstak (ikke feil, her er det positiv tenking som gjelder) nå isteden for i Numedal, som visse andre…..!!! :lol:

 

Beklager Tor men jag må ta tilbake min tideligere uttalelse angående din baksekk. Passet på å granske den nærmere da du var fremme å hentet skiver og fant ut at den faktisk er plan i bunn.

Det er ingen sitron……………………..

 

normal_Lime_%28Custom%29.JPG

 

....................etter fargen å dømme en lime´. :mrgreen:

 

Takk alle sammen for hyggelig samvær, det blir vel ikke så lenge til neste gang..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Godt Nyttår ,benkeskyttere.

 

Det utsatte klubbmesterskapet i 500 fri ,vil bli arrangert Lørdag 21.Februar.

 

Gi beskjed om du vil delta.

Ingen startkontigent

 

Startliste: Oppdateres etterhvert

1/4 `n

Rum-bang

frode k

Osse

Skaaning

Arneblaser

KIViken

OlavR

Remington 1100

Kjetil#1

Sharpshooter

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Sitat frode k: Fra Nidaros benkskytterklubb kommer: 1/4 trønderbataljon og frode k.

 

Han er ikke lite frekk dender fyren altså. :shock:

 

Osse, teller ikke vi rookies for gammelfyra :?::?::?:

 

Vi må ta dem et "tak" den 21 februar. :lol::lol:

 

Remington 1100 + dk: Velkommen og ta med plenty skudd, det går gjerne med fler en man trur. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja da er det tjuvtrening i morra ca kl 15:00 og sjekk av elektronikk på 500 før lørdagens klubbmesterskap 2008 avholdes for andre gang(forhåpentlig vis uten tåke denne gang). Og det er ingen fare for og få taket på standplass i hue da det var måkedugnad i går kveld .ca 100m tak ble en del tonn lettere da 6-7 spader og en snøfres minsket snødybden ca 1M. Applaus til alle deltakere. 2ic2mhs_th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er du på plass til klokken 09.00 så er du sikker.

Innskyting starter som regel i den tia.

3 x 10 skudd tellende.

Hvor lenge det varer kommer an på hvor mange som vil delta.(ca kl 14.00-15.00)

Velkommen skal du være.

 

 

Pølse m brød og kaffe

Ellers ser jeg at det diskuteres kammerpils i Sentrum,muligens i helga.

Link to comment
Share on other sites

Da sitter jeg på Vikåsen, syns det blåser litt ja. Men det blir bare spennende i morgen :-)

 

Hvordan er forberedelsene hos dere andre?

 

For min egen del ble det ikke mulighet for noen testing, så det ble så jeg satset på *baneladninga* mi, som jeg vet går bra på 100 og 200 meter.

 

Morro blir det uansett :-)

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Ja da var tjuvtreninga over og elektronikken virker, gonger ble lakkert ninjagrønn kort sagt alt er klart for klubbens første interne mesterskap.

Men trur du itj det dokka opp snekkera i dag å :mrgreen:or1chh.jpg

Ny børse 6mmbr border løp :D59shog.jpg

Vi måtte bare ha opp noe papp slik vi fikk testa en serie min ble slik :mrgreen:25frlgz.jpg

Denne resepten lyder slik :

kontrollveide 123 scenar/ hele partiet ble delt i 2(utrolig jevn vekt)

kulene er behandlet av forster bullet pointing die (hullet nesten lukket)

O.A.L 72,11mm i bommene

hylsehals dreid

hylser delt på 3 pr grain

39 gr 540(906-911ms)

Gleder meg til numedal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...