Jump to content

Zeiss Classic eller swarovski Z6i?


Tyribergets O`Luna

Recommended Posts

Vurderer ny kikkert til min Tikka kal 6,5 rifle. Brukes hovedsaklig til rådyrjakt. Men etter hvert blir det revejakt og forhåpentligvis også hjortejakt. Også under dårlige lysforhold.

Ser at XXL (har iallefall nylig hatt den) selger Zeiss klassisk 3-50*50 for ca 8000 kr med lys. Hvor "dårlig" er denne sammenlignet med fks Swarovski Z6i 2,5-15*56. Og kan S og B kikkertene hamle opp kvalitetsmessig i dette selskapet? ser at det skal være mulig å få Z6i til rundt 15 store fra Usa.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Jeg vil tro at du også bør ta med de dyrere seriene til Zeiss i vurderingen, vil tro at disse er vel så gode som Z6. Fordelen til Z 6 ligger vel i spennet på forstørrelsen, men skumringsegenskapene og linsekvaliteten til Victory er nok vel så gode.

Tror Zeiss Classic er veldig mye kikkert til prisen!

Ta en sjekk hos europtics.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke pris spiller no rolle hadde jeg kjøpt en z6i uten tvil.Dette er det råeste du får for øyeblikket.
Det er det reklamen vil ha deg til å tro. Men som jeg har skrevet snart alt for mange ganger, Z6 er ikke råest til alt.

 

Dessuten er dette diskutert flere ganger før.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=24&t=11166

 

PV-serien til Swarovski er bedre enn Z6 i dårlig lys, så den er fortsatt aktuell.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...