Jump to content

Hvilken låskasse er stivest og best til AICS 2.0


Jonas.L

Recommended Posts

Har lest til øynene ble store og våte ang. låskasser til AICS og blir ikke klok.

Rem 700 er klassiker,men hva med Hansen 702? Eller Sergery? Disse koster skjorta i fohold til Rem Tactical feks,men er det vesentlige forsjeller her?

Kan nevne at jeg skal bygge en rigg i 308 og ikke skyte på noe serlig over 500m.

God jul alle sammen og takk for svar.

Mvh Jonas

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar,men med modifisering av 700 kasser koster littegrann,og da blir sprange opp til Hansen ikke fult så stort,men har noen erfaringer med de forskjellige typene.? Riggen jeg har lyst til og bygge er : Hansen/Sergery/Rem kasse, Archer løp,badger medium ringer og pickatinny long skinne.

Leopold 6x20x50 og AICS 2.0 stokk. BR-T 8 demper . Badger hevarmskule.

Ligger noen 1000 lapper frem,men har noen andre alternativer til "riggen". Ønske er og prikke innenfor 3 cm på 350-500meter?

Alle meninger og svar taes med takk.

Mvh Jonas

Link to comment
Share on other sites

Måtte spekulere litt på denne, når folk foreslo 393en, så tenkte jeg S&L, men om det er snakk om .308 så peker det seg ut et alternativ som er helt overlegent alle andre:

Sauer 200STR, gjerne med SG3000 stokken. Selv om jeg mener at originalstokken er veldig bra, nettopp til "prikkskyting".

Om en skal ha kalibere som STRen ikke leveres i så kan en fundere hit og dit, men i .308 :STR. En Hansen, eller en Barnard eller en Stiller vil gi høyere annenhåndsverdi enn en Remington, men Saueren er både billigere og har høyere 2. håndsverdi, og skyter minst like bra og alle andre har dem, og du kan bruke den på Skytterlagets treninger osv....

Uslåelig, om en tenker fornuft :roll:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Nå så jeg en Sauer STR kasse med 308 løp (som hvistnok har gått 300 skudd) til 7000,- Er dette noe og vurdere og hva koster en SG 3000 stokk?

Liker utseende på riggen, Hva kommer en slik rigg til og veie? Med demper og kikkert etc?

Forsatt gledelig snøfylt jul til alle.

Link to comment
Share on other sites

En SSG3000 stokk ligger på rundt 7000 kr her i Norge hos Ragnar Hansen, men det skal vistnok gå ann å bestille direkte fra fabrikken til en rimeligere pris.

Men forvent en leveringstid på 3-6 måneder.

Vekta på en slik rigg vil bli ca 6 kg uten kikkert, litt avhengig av løpslengde/profil.

Tror ikke det skal være noe å si på egenpresisjonen i en slik rifle kontra noe custombygd.

Så Saueren er kansje et kjedelig valg, men veldig fornuftig pris og presisjonsmessig.

 

SSG3000 stokken er ganske "tykk" i pistolgrepet i motsetning til AICS stokken.

Men å få tak i en AI stokk her i Norge er nok like lett som å finne hønsetenner, hvis du ikke finner en brukt.

Søk på salgssidene på Snipershide.com, eller kontakt Alex på Eurooptic.com

 

Stiveste låskassen til en AI stokk vil nok muligens være Badger, eller en annen custom kasse.

Men en rettet Rem 700 kasse går nok og "greit"

 

Lykke til med prosjektet :D

Link to comment
Share on other sites

Mye og tenke på det her ja,hvor kan man evt kjøpe Badger låskasser? Jeg har nå romla med dette prosjektet i 1/2 år og jeg klarer ikke og bli enig med meg selv. Liker AICS 2.0 fordi den kan klappes sammen og lett og ha i bilen,men Sauer og SSG har bedre bruktverdi ved evt salg. 308 valget kom pga billig ammo og litt punch. Kommer ikke til og smelle på mere enn 500m + at det er standar for AICS magasiner.

Sauer er BRA og jeg liker utseende på den ,men tykt pistolgrep er ikke og foretrekke siden jeg ikke har svære bjørnelabber.

Hvor mye tar en børsemaker for og montere en bøsse hvis jeg har kjøpt inn alle komponentene selv?

Takk for at dere svarer en som er litt lite besluttsom:)

Link to comment
Share on other sites

Da ble det Remington Tactical 308 :)

Fikk en serdeles fin pris av gutta på Jakt og Friluft så da dro jeg til.

Børsa med gjenging for Reflex T8 og orginal gjengebeskytter for 6500,-ny.

Etter mange mailer med Tetanus så ble det basen for AICS prosjektet mitt.

I forhold til meg selv som skytter tror jeg at dette blir en fin førstegangsrigg.

Takk til alle for bidrag ang saken og Pocher som har fulgt med på surret mitt et halvt år

og sendt meg mailer og vært utrolig behjelpelig.

Det som har imponert meg her er at så mange skriver utfyllende mailer ( Alias fek.s )og tar seg tiden til og

hjelpe andre.

Sånt smitter over og man vil virkelig hjelpe andre når dette er mentaliteten her på kammeret.

 

Vel overstått.

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...