Jump to content

sub ammo 223 !!


torolav

Recommended Posts

Siden jeg ikke har noe godt svar å gi deg, så foretok jeg et søk etter det du lurer på her inne på kammeret.no (noe du sikkert har gjort selv?)

 

Jeg søkte på ordet sub fikk da opp 1019 treff.

Nesten øverst i hjørne har du et felt som det står: Søk i disse resultatene her la jeg bare inn 223

Da fikk jeg opp 56 treff.

 

Herfra får du søke selv å se om du finner svar på ditt spørsmål?

Link to comment
Share on other sites

I denne tråden er det mye å lære om sublading generellt:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=5339&hilit=sub+30

 

Men du finner ikke ladedata til .223 der.

Jeg har vært litt inne på samme tanken, men kulevekten du sender av gårde er jo ikke så mye høyere enn i en .22 LR, men det er uansett interessant å prøve :mrgreen:

Jeg kommer til ta utgangspunkt i metoden i den tråden jeg linka til. bakdelen med .224 er at du finner ingen kuler som vil ekspandere i sub hastighet. Dette er de på god vei til å finne i kal.30.

 

Med utgangspunkt i "Quick Load" ser det ut som N-310 er brukbart til sub i .223 også.

Link to comment
Share on other sites

(kulevekta) ikke så mye høyere enn i en .22 LR

Godt og vel dobbelt så stor må vel kalles mye høyere?

K

 

Ja 90 gr er over dobbelt så tungt, men det er ikke mange børser som klarer å stabelisere disse i sub... Man trenger vel 1-7 for å klare dette i standard hastigheter. Har ikke regnet på hvilken twist man trenger i subhastigheter, men det er nok enda krappere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...