Jump to content

sylfersk på haglelading


miroku

Recommended Posts

Hei har noen spørsmål vedrørende haglelading.Jeg jakter nesten bare ender og jess å jeg vil prøve meg på hjemmelagde patroner til dette. Kan man kjøpe bare en type wad,hylse,krutt,osv bare til å begynne med, kunne tenke meg å lade med tungsten,hevishot og muligens disse tss haglene som skal være så sinnsykt bra. Hvor i Norge er det best å handle komponenter til dette. Drømme patronen lyder som følgene 32g hatighet 450.500m diameter ca 50cm på 30m er dette mulig eller er det bare et idiotisk spørsmål.Kom gjerne med gode oppskrifter og forslag :D jeg vet det er mange der ute med masse kunnskap.

Link to comment
Share on other sites

På Hodgdon.com finner du data med tungsten og Cheddite hylser. (Cheddite er bla rio, clever mirage hylser(Vær helt sikker på at du har de rette hylsene, du finner disse på banene heromkring))

 

Staffan vapen http://www.staffansvapen.se/ selger Hodgdon Longshot haglekrutt.

Søk importtilatelse ved DSB.no, intill 5 kg krutt innvilges pr person(Husk å vedlegge våpenkort til søknaden)

 

Wads og primere kjøper jeg ved hjemmelading.no/

 

Hevi shot, tungsten og evt wads kjøper du ved unlimitedammo.fi

De selger TSS under navnet UnA18 da tungstensupershot.com/ ikke sender utenfor usa lenger:

_______________________________________

UnA18 = Tungsten Super Shot.

 

Tungsten18 = same density as TSS, but bigger tolerance on size.

 

Kimmo

_______________________________________

 

Oppskrift på TSS Finner du her: https://www.tungstensupershot.com/

 

Ellers anbefaler jeg å gå igjennom alt som er skrevet under haglelading her på kammeret før du starter.

 

Lykke til

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

En kan kjøpe fra www.tungstensupershot.com hvis en sender det hjem via www.jetcarrier.com. Fikk nettopp en liten men tung pakke i posten :-)

 

Siden du er sylfersk på hagllading ville jeg ventet med stål, TSS og tungsten.

 

Start med Bismuth da det er som å lade bly og det dermed finnes mye data og hjelp å få.

Søk rundt på amerikanske sider så finner du mye lesestoff. www.shotgunworld.com er en bra plass.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor en skal stresse sånn med å skaffe amerikansk krutt fra Sverige når Vithavouri fungerer så bra. N-340 er et bra krutt til å lade fra 32-36gram hagl. Data er ikke noe problem. Gualandi har endel med sine forladninger. På unlimitedammo.fi finner du også mye data. Skal du lade stål er det hjelp og få på www.patrontest.dk.

 

Jeg vil anbefale fiocchi hylse, gualandi G-17 eller G-19 forladning. Winchester 209 hette og N-340. Hylser finner du på leirduebanen, gyttorp Stell max/nittedals sportsstål. Forladning kan du f.eks bestille fra www.grafs.com. Tennhetter kan du bestille mange plasser. Jeg fikk våpenbutikken til å bestille fra Nordskog sist jeg kjøpte. Data finner du da på www.gualandi.it.

Bruker du hodet er ikke dette noe heksekunst.

 

Ps: en lader ikke haglpatroner i Norge for å spare penger, men for kvaliteten sin del.

 

Mvh Johannes

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
En kan kjøpe fra http://www.tungstensupershot.com hvis en sender det hjem via http://www.jetcarrier.com. Fikk nettopp en liten men tung pakke i posten :-)

 

Nå skriver TSS.com

"IMPORTANT: To protect our customers from fraud, the billing address you entered must match exactly the address on your credit card statement. Please be sure the address and postal code below are correct. Transactions using non-matching addresses will be denied."

 

uten å ha et kort registrert på jetcarriers adresse er det kanskje vansklig å få betalingen igjennom. Er dette noe nytt de har begynt med? Det er ikke mulig å oppgi forskjellig leverings og fakturaadresse.

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke registrere flere adresser hos Skandiabanken heller. De fikk bare opplysningene fra folkeregisteret:(

Hvorfor kan ikke butikkene ta Paypal...

 

Du kan evt. sende de en mail og spørre om de tar Western Union, evt Wire Transfer(vanlig fra konto til konto overføring)

 

K

Link to comment
Share on other sites

En får "kastet etter seg" kredittkort, så det enkleste er kanskje å få et gratis kredittkort der det går å registrere flere adresser på kortet.

Jeg bruker mastercard til å handle fra tss.com, og det er ikke noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Dersom de absolutt må sende til samme adresse som den på kredittkortet, hvorfor gå omveien om Jetcarrier? Det kan da ikke koste så utrolig mye mer å få sendt det direkte hjem?

 

TSS sender vel ikke de ferdig-pakkene sine ut av USA, etter hva jeg har forstått. Så eneste mulighet er da enten og kjøpe "sinker" utgaven. evt ta det via Jetcarrier. Ellers skal det etter hva jeg ha hørt væe mulig og få det fra finnland? vet ei om de senlger de pakkene med wads,hagl etc eller kun løshagl.....

 

K

Link to comment
Share on other sites

Du får de i finnland men da koster det ca 85-90 euro pr kg. + mva, da snakker vi rundt 1000kr pr kilo, det er jo sinnsykt.Bruk jetcarrier eller om man kjenner noen man stoler på der borte,da slipper man jo mva også å det er jo 25%,da snakker vi ca 350 kr pr kilo+frakt å det er jo billig for kvalitet :) mvh -m-.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...