Jump to content

Innførsel av våpen fra Finland


SKY

Recommended Posts

Fikk ett stort problem :evil: Skulle kjøpe en pistol fra Finland, kjøpetillatelse og innførsels papirene er ok, men problemet er hvordan får jeg våpnet til Norge? Finske post frakter ikke våpen til Norge, og ikke DHL / UPS. Sendte mail til finske politi og om jeg kan hente pistolen fra finland og det hadde jeg ikke lov til pga jeg har ikke bæretillatelse på våpnet i finland. Våpnet må sendes til norske toll sier finske politiet. Har dere noe gode forslag hvordan jeg får dette til?

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbudet, men tror det blir problem med at noen annen henter pistolen fra tollen :? Må ha kjøpetillatelsen og innførsel papirene med + betale 25% av våpnets verdi til staten.

Ringte i dag til tollen i finnmark og hørte om de kan sende pistolen ned til møre, men svaret var at vi driver ikke med post :evil:

Link to comment
Share on other sites

Norwegian lar seg ikke gjennomføre da de kun har ett fly om dagen. Du når ikke kjøre å hente våpnet da flyet kommer fra Oslo, står 20 minutter på bakken og stikker igjen. Da må du eventuelt legge inn en overnatting.

 

SAS har også bare et fly nå vinterstid, så her er det samme regla, med unntaket at du kan reise retur via enten Tromsø eller Alta. Reiser da med Widerøe fra Kirkenes.

 

Anbefaler deg å sjekke pris første uken i januar, rimelig fullt på flyene på denne tiden av året. Spesielt om et par ukers tid når alle skal hjem til jul.

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Det ble ikke noe pistol på meg :evil: Helt umulig å kjøpe noe fra Finland. Har ringt og sendt flere mail til finske politi. Det er ikke lov å hente våpnet selv (paragraf 47 i finske våpenloven) Våpnet må sendes til kjøperens adresse, og det gikk ikke pga ingen som frakter våpen til Norge :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...