Jump to content

Smith & Wesson revolvere brukt av det norske Forsvar


EssE

Recommended Posts

S&W M&P (modell 10) såvidt jeg vet både i kaliber .38 S&W og .38 special. Brukt bla i marinen i etterkrigstiden. 4" pipe..

 

S&W Masterpiece (modellnr husker jeg jaggu ikke) i kaliber .38 special, innkjøpt som trenings og konkuransevåpen på slutten av 50, begynnelsen av 60 tallet. 6" pipe...

Link to comment
Share on other sites

Tror det kunne ha vært model 14, 38 spesial vi brukte på et kurs i militæret. Var vel 4" løp på den ? Men vi gikk igjennom andre modeller også, bla Colt 1911

 

Var et kurs jeg tok, men husker egentlig ikke så mye av det. Er jo snart 20 år siden :oops:

Link to comment
Share on other sites

S&W M&P (modell 10) såvidt jeg vet både i kaliber .38 S&W og .38 special. Brukt bla i marinen i etterkrigstiden. 4" pipe..

 

Var dette modellen Marinen hadde som standard håndvåpen bl.a. ombord i fregattene sine? Og vet noen evt. når de ble faset ut?

Link to comment
Share on other sites

Tror det kunne ha vært model 14, 38 spesial vi brukte på et kurs i militæret. Var vel 4" løp på den ?

Det har nok heller vært M&P/Victory. Masterpiecen har jeg kun sett med 6" løp. Den har dessuten stillbare sikter som standard og vanligvis bred riflet avtrekker.

S&W Victory, en "billig" versjon av Military and Police.

Er vel egentlig en krigsprodusert versjon som er parkerisert i stedet for polert og blånert ? Tror ikke der er tatt noen produksjonsmessige snarveier i forhold til en sivil M&P.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...