Jump to content

Bulkete patroner


martinJ

Recommended Posts

Jeg lader endel 9mm og 45acp og har drevet med dette endel år, patronene smeller hver gang og går stort sett dit de skal litt avhengig av dagsformen til han som skyter :D

Jeg får dog litt bulkete patroner, dvs jeg ser avtrykk av kula på utsiden av hylsa, dette er spesielt tydelig på 45acp, men ser det også på endel av 9mmern jeg lader, bruker rcbs die sett og hovedsaklig gfl (Fiocchi) hylser på begge kaliber.

Hva er det jeg gjør feil ???

 

Mvh Martin

Link to comment
Share on other sites

Hei, kan ikke se du gjør noe galt. Det er ganske vanlig etter min erfaring, hadde samme sak på .44 Mag./.45 ACP. Er bare et forhold mellom kuledia. og hylsedia.(noen hylser har tykkere gods enn andre) etter pressing. Så lenge du har 100% funksjon, og ikke opplever sprekker eller andre problemer er det bare kosmetisk.

Link to comment
Share on other sites

det er ikke bare vanlig, det er faktisk bra, fordi du er sikker på å ha godt hold på kula når hylsa er så nedkalibrert at kula utvider den synlig. dermed er du godt sikret mot at kula sklir inn under mating fra magasinet.

det optimale er å ha denne utbulingen jevn hele veien rundt, og ikke bare på en side av patronen. buler patronen bare på en side, er den sannsyligvis litt skeiv, og det er anatgelig ikke optimalt for presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...