Jump to content

Franchi Falconet SB Precision


SakoBigGame

Recommended Posts

Har hatt min Franchi Falconet i masse år (lettvekter) og det er ei meget god jaktbørse med fantastike gode løp (hardforkrommet) for meg virker den uslitelig og pipene er like blanke som ny enda den er gammel og denne har gått utrulig mange tusen skudd og hvert med i all slags vær hele høsten og er faktisk like fin . Jeg har hatt også flere andre typer i samme prisklasse men Franchi 'n leverer jeg aldri av den enkle årsak at den passer meg som bare f... og når den ikke har vist slitasje etter alle de år og mye jakt har jeg ingen grunn til og bytte . Den er like trofast som hunden :D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Kjøpte nettopp dette våpenet for 3 uker siden, så jeg har ikke allverdens erfaring, men tar sjansen på en anbefaling. Jeg prøvde dyrt og billigi butikken, og kom til at balansen i denne var best. Veldig behagelig i bruk, lite rekyl (har bare skutt 4 skudd med den, men kjente det med en gang at den var som fløte å skyte med). Av importør fikk jeg anbefalt akkurat SB Precision fordi den hadde et veldig solid låsesystem. Jeg prøvde langt dyrere våpen på B, (hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en slik)selv om det er denne fabrikken som produserer SB Precision, og kom til at Franchien var mye bedre i balansen for meg. Hvis valget hadde stått mellom de samme våpen i dag, hadde jeg fortsatt valgt Franchi SB Precision. En ting bør du passe på. Stokken virker litt sparsomt oljet, så start med å mette stokk og forskjefte.

En kompis av meg kjøpte samme våpen for to år siden, han er helfrelst.

Jeg synes rett og slett det virker som et kjempegodt våpen!

Løp og kjøp :D

Link to comment
Share on other sites

Det var liten respons her. Jeg tar sjansen på litt synsing. Det finnes en god del utgaver av Falconeten, jeg ble av importør anbefalt SB Precision etter å ha forlangt et ærlig svar på hvem jeg burde velge ut fra hvor solid våpenet er (Jeg sa at jeg nå var lei av våpen som slarker etter 4-5 år med moderat bruk og nå skulle ha et skikkelig solid våpen på høyde med Beretta og Browning). Nå er jo importøren den som sitter med bukta i begge ender her, men forklaringen han ga meg på låsesystem og forkjeftestramming virket fornuftig.

I tillegg har flere av mine kompiser Falconet av ulike utgaver (og produsenter) som har vært veldig, veldig solide. Jeg tror at Franchien lett kan konkurrere med de tre første du nevner, og de to siste er såpass anerkjente at jeg tror det ville være dumt å betvile kvaliteten på disse, men jeg anser i allefall Franchien som en god nummer tre.

Nå må jeg til slutt legge til at jeg ikke har peiling på dette, så svaret må du ta med ei stor klype salt :)

Link to comment
Share on other sites

Franchi gir inntrykk av å være gode hagler. Jeg har sett 3 falconet SL hvor låsen på forskjeftet har gått sund, alle ble byttet av leverandør uten spørsmål da dette var nye våpen. Har sett noen hagler med H2O barrier skjefte hvor finishen hadde fått avtrykk av bobleplasten de var pakket i, 1 våpen hvor epoxyen hadde skallet av(utstillingsmodell?).

 

Jeg liker designet, stokken passer godt til normale personer (meg) og den kan bæres lenge i skuddklar posisjon uten at en får armer som en apekatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...