Jump to content

Sharpes


mr.T

Recommended Posts

hehe..mente vell replika av en sharpes original 1874 :). slik som det ser ut her blei det jo ganske dyrt? lurer på en slik sharpes buffalo- "The Qugley" så det blir jo en stiv pris :?

Takk for alle tipsene nå blir d bare og bestille:P

Link to comment
Share on other sites

Hvilken replica Sharps du velger styres normalt mest av økonomi og prioriteringer. Jeg har en Pedersoli Sharps, og modellen jeg har er en Billy Dixon, etter bøffeljegern. Denne og de andre fra Pedersoli har meget godt presisjonspotensiale, så det du får i tillegg om du river i deg f.eks en Shilo Sharps er noe bedre finish og Amerikansk produsert rifle. Om dette er viktig for deg så bør valget være lett, om du derimot skal ha deg en god kopi av en Sharps rifle som går bra, ja da bør du se på Pedersoli.

 

Jeg betalte ca 13000,- for min Pedersoli Sharps med sikter hos Sarpsborg våpen, hva en amerikans tilsvarende koster vet jeg ikke, men jeg vil tro det er en god del mer.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken replica Sharps du velger styres normalt mest av økonomi og prioriteringer. Jeg har en Pedersoli Sharps, og modellen jeg har er en Billy Dixon, etter bøffeljegern. Denne og de andre fra Pedersoli har meget godt presisjonspotensiale, så det du får i tillegg om du river i deg f.eks en Shilo Sharps er noe bedre finish og Amerikansk produsert rifle. Om dette er viktig for deg så bør valget være lett, om du derimot skal ha deg en god kopi av en Sharps rifle som går bra, ja da bør du se på Pedersoli.

 

Jeg betalte ca 13000,- for min Pedersoli Sharps med sikter hos Sarpsborg våpen, hva en amerikans tilsvarende koster vet jeg ikke, men jeg vil tro det er en god del mer.

 

Ok. Er det 8 kant løp på den pedersoli rifla og ka kaliber kan du få den i?

Link to comment
Share on other sites

Du kan få Sharps modeller fra Pedersoli med runde eller oktagonale løp, det bestemmer du selv. Du får ta en titt her, http://www.davide-pedersoli.com/ så ser du mer informasjon vedrørende kaliber. Jeg fikk tak i en av de siste i 40-65, nå tror jeg ikke du får mindre kaliber enn 45-70. (Liten detalj, de originale Sharps riflene ble aldri levert i 40-65, men jeg synes det er fint kaliber så jeg valgte det).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...