Jump to content

Dette får man for 1500 kr :D


LeivVidar

Recommended Posts

Jeg satt en kveld å kikket etter ny, brukt rifle. Jeg ville ha noe med mere punch enn min 308. Jakt & Friluft hadde ei tilbud jeg f.. ikke kunne si nei til. Ei Churchill Highlander i 338 Win Mag til 1500 kr. Perfekt tenkte jeg! Da var det bare å få tillatelse hos fruen. "E dæ greit at e levér en våpensøknad?" "Joda, bærre du å lever" sa ho. :?::?::?::?: tenkte jeg. Trengte ikke fortelle hva jeg skulle med den engang. Men jeg måtte fortelle hva jeg skulle bruke den til for jeg hadde allerede planen klar. "Neste år når vi skal på elgjakt så tar du rifla mi også bruker jeg den rifla jeg leverer inn søknad på, dermed slipper du å bruke penger på rifle" ja jeg til henne. "Flott, da sparer jeg de pengene" sa ho :lol::lol: Jeg sto å ventet ved døra på politistasjonen, kom ti min før de åpna hehe. Vel, 15 min etter at de hadde åpna var jeg tilbake på jobb med godkjent søknad i hånda. Jeg ringte rett ned til J&F og bestillte rifla, og heiv søknaden i nærmeste postkasse. Ei uke etter at jeg hadde bestillt rifla lå den på postkontoret. Den var litt tørr i stokken, men ellers så den veldig bra ut. Bedda var den også. Jeg hadde en Leupold VX1 3-9x40 og 1" Leupold standard ringer liggende og siden Leupold std baser var påmontert rifla var det bare å smekke på kikkerten. Det var satt på ett grusomt lørvete NJFF-klistremerke på kolben som jeg tok bort. Treet er litt lysere under der klistremerket har stått..

 

Slik ser den ut nå etter en del lag med stokkolje

02122009224.jpg

 

Underbeslaget er lakkert midlertidig..

02122009225.jpg

 

Bittelitt liv er det faktisk i stokken

02122009226.jpg

 

Syns den ser veldig bra ut i og med at jeg gav mindre for den enn mange av mauserene på finn.no..

02122009229.jpg

 

Presisjonspotensiale ser det ut til at den har. Dette er den eneste presisjonstesten jeg har gjort. 225 grs Sierra, 71 grs N-160

27112009223p.jpg

 

MEN så er det dette da. Tidligere eier har tydeligvis skutt 5 elg/hjort med denne. Noen forslag til hva som kan gjøres med dette? RAUDNAKKE :?::?:

02122009228.jpg

 

Rifla er eller veldig god å skyte med. Første dag med egen magnum skjøt jeg ca 30 skudd i benk med denne uten at det gjorde noe for rekylen sin del. Frisk rekyl er det, men ikke så ille som jeg hadde trodd og ikke så ille at den er ubehagelig. Bare moro å skyte! Den er tydeligvis identisk med min Howa, bortsett fra kasselengden. Og jeg er jo kjempefornøyd med Howa, så jeg håper denne er like bra :mrgreen: Har jeg gjort et greit kjøp tro? Ja - det vil jeg absolutt si

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med nybørse! :) Det ser da ut til at du har gjort et meget bra kjøp, jeg kan ikke skjønne noe annet enn at den der må være verdt mer enn 1500 kroner, altså!

 

Hvordan er hakkene i kolben laget? Er treverk fjernet, eller er de "stemplet" inn? Mtp. plasseringen av hakkene kan du jo strengt tatt pusse av undersiden av stokken med sandpapir, og på den måten fjerne dem. I allefall dersom de ikke er så veldig dype. Dersom de er "stemplet" inn kan du sikkert heve treverket noe med strykejern og vann. Raudnakke har vel postet fremgangsmåte for dette i Angelina-tråden.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med rifle ja, jeg så denne rifla far en par dager siden på sida deres på tilbud til 1500,-.

Jeg skreiv mail men fikk ikke svar, ringte igår da sa de at den var solgt. F... :( tenkte jeg. Bra den har kommet i gode hender da :D . Rart de ikke fjerner den fra nettsiden :?: .

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg håper da det. Skal dra å teste litt med Rhino RP17 krutt og 225 grs sierra i helga. Også har jeg bestillt meg 210 grs Barnes T-TSX for å bruke som elgmedisin. Er det noen som har erfaring med den forresten? Jeg fikk en djævelsk god presisjon med 150 grs i 308win'en min ihvertfall..

Link to comment
Share on other sites

Takk takk. Ja jeg har lakkert det midlertidig med "motorblokklakk", etter hvert når biltema kommer til Bodø er planen å duracote hele børsa bortsett fra stokken da.

 

Skal Biltema begynne å selge Duracote også nå da :shock: ......skeptisk

 

Forøvrig må jeg gratulere med nyervervelsen. Ser ut til å være er røverkjøp (bare litt misunnelig :wink: )

Link to comment
Share on other sites

airbrush fra biltema vil jeg fraråde deg, kjøpte en slik til å male litt flammer på raggar vogna mi og den spytter værre enn en sint lama. og når jeg endelig fikk den til å fungere sånn noenlunde så gikk den i oppløsning, tålte ikke tynner. samme med lakksprøyta fra biltema. pakningene morkna så all lufta lak ut og den begynte å spytte midt i lakkeringa. veldig irriterende.

 

må forresten gratulere med årets røverkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...