Jump to content

Ny Burris laserscope med automatisk kompensator til 500m


Torf

Recommended Posts

Men siden jeg har en slik Burris som lekker vann, og kameraten sin hopper på klikkene...ser jeg ingen grunn til å gjøre annet enn å... :(

Jeg har Zeiss sin Rapid Z, og denne(med Rapid Z retikkel vel og merke) gjør det denne mye Burrisen gjør, raskere(på laseren) og resten mye bedre selvfølgelig. Og så vindkorreksjon på en like enkel måte også da. Det eneste negativer er prisen, men jessunavn for en kikkert :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg har en bushnell yp, den fungerer kjmpebra.

var ute å fyrte av noen skudd, målte 410meter med lasern, justerte tårnet til 410meter......pang.....ca 10cm til venstre 8)

eneste er at laseren kan være ganske kresen på va den pekes mot når batteriet byynner å bli "tomt"...

 

Mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

det er ikke automatisk kompensator på den, det følger med mange tårn med tabeller for flere kulevekter + at man kan merke tårnene selv med medfølgende "teip" og skrive på det man selv vil av tall og dikkedarier.... :)

jeg for min del bruker 155grs scenar forran 42,5grs norma -11 og det passer perfekt til en av turretene som følger med..

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det som den kompensatoren i burrisen ikke er trinnløs. Bladde litt i manualen og syns det framstod som det er snakk om en versjon av ballistic plex, hvor en riktig nok kan justere punktene som en vil ha dem selv, men at det uansett begrenser seg til 5 (mener jeg å huske) forhåndsprogramerte punkter med lysindikasjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...