Jump to content

Legge ut gode tilbud til oss kammerater?


RAYJO

Recommended Posts

Min mening er at det ikke bør være lov, utenom hvis det er et revolusjonerende tilbud, som bør godkjennes av styret.

De tilbudene som kom fra sponsorene på SL var, med all respekt ikke akkurat noe å rope hurra for. Et søk på nettet, og jeg fant ALLTID samme produkt til samme pris eller billigere.

Jeg personlig liker heller ikke sponsorer slik det var på SL, fordi noen av de fikk et eierforhold til siten, og man måtte for gud skyld ikke kritisere noen av de, for de er jo sponsorer. :idea:

Link to comment
Share on other sites

Om en forhandler velger å annonsere varer her først eller vil gi rabatt til brukere står de vel fritt til det. Kan man finne bedre tilbud andre steder så er det bare bra for deg, ingen skal tvinge noen til å velge en forhandler fremfor en annen.

Link to comment
Share on other sites

Et søk på nettet, og jeg fant ALLTID samme produkt til samme pris eller billigere.

Sånt er det jo fint å få fram i lyset fortest mulig, sponsor eller ikke, noen ganger vil jo frakt/gebyr spise opp tilbudet også, hvis noen legger på litt ekstra for sikkerhet skyld.

 

Så jeg syns tilbud er greit, da har man jo noe å gå utifra.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ha slike tilbud, får de ihvertfall ha relativt objektiv ordbruk -- og tilbyderen får holde seg for god til villedende markedsføring. Jeg holdt på å legge meg opp i et par skikkelig elendige tilbud på et annet forum, der annonsøren påberopte seg "markedets beste kjøp" men lå 10-20 % over fastprisene til en annen norsk forhandler. Det er ikke nødvendigvis et røverkjøp, bare fordi det er billigere enn ågerprisene du pleier å ta.

 

Skjer det her, kommer jeg definitivt til å legge meg opp i det.

 

Når det er sagt, setter jeg selvfølgelig stor pris på et hyggelig tilbud! Det har også en viss merverdi for meg å kjøpe lokalt/norsk, både for å få reklamasjonsrett og for å være med på å holde den lokale/norske bransjen i gang. Bare ikke ljug i annonsen. :)

Link to comment
Share on other sites

Enig, jeg ser helst en ganske nøktern språkbruk i annonser her. Å komme med påstander man ikke kan gå god for er ikke måten å bli venner med oss moderatorer på.

 

Men når det er sagt vil jeg også ta opp noe annet. På SL så jeg flere tilfeller der enkeltpersoner omtrent fotfulgte annonsører på dette med pris. Dette synes jeg fort kan bli provoserende, det er ikke slik at et tilbud MÅ være Norges laveste pris. Søker man lenge nok finner man nesten alltid en lavere pris, men er dette nødvendigvis en seriøs aktør?

 

Hvis man synes et "tilbud" ikke er mye å skryte av kan man gjerne si det, men ikke begynn med hets og forfølging av annonsører.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...