Jump to content

Stålkvalitet til selvanviser?


riflejakt

Recommended Posts

HArdox 500, 450 og 400 funker akkurat like bra. 10mm (8?) er nok og alt over 12mm er bare død vekt. Ta det du har.

>400m funker vanlig stål i +15mm lenge nok, men kratrer. @300m må en forvente at noe går igjennom vanlig stål <15mm

Største problem er uansett stativer som går i oppløsning av sprut, om ikke de også er av stål.

Kjetting/sjakler holder lenger enn hesjetråd... mye lenger. Men tåler ikke direkte treff.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Problematisk på Hardox 450 10mm? .50BMG MK211 og .50BMG M903 SLAP :roll: vil lage hull... Vanlig NM61 "panserbrytende" og tilsvarende i 5.56, vet jeg ikke. Men alt sivilt stopper uten å lage merke.

De platene jeg har i garasjen har sett alt fra .223 til .338RUM og LM, og en og annen .460 og .404 oppå, ganske sikker 1000vis av skudd, ikke et merke. Se på hurtigvideoen til kurtzzeit.com hva som skjer ved treff.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Noen som har arbeidstegning til en bra selvanviser? Kan eventuelt sendes på mail.

 

Jeg vil gjerne også ha dersom noen har ei fin tegning eller ide..

 

I tillegg, hvor i h.... får man tak i Hardox f.eks. 400/450? Ser da bort fra Norsk Stål og plaser der man må kjøpe plater i 30000 kr klassen.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...