Jump to content

Links


Øyvind999

Recommended Posts

Hva mener du med grov kaliber da?

.300winmag

.338Lapua magnum

osv.....

 

Jeg skyter også links. Eneste jeg kommer på i farta er: Blaser LRS2, mener den ble levert i links

L_c1e72f83b0.jpg

 

Armalite AR-30, leveres IKKE i links foreløpig. De har heller ingen planer om dette pr.d.d (Ref: Tim Rooker @ Armalite)

De har ingen stor forespørsel etter dette på AR-30, og vil ha et minimum av 100 rifler for å dekke kostnader for oppsetting etc.

 

Send gjerne en mail på: sales@armalite.com og spør om når den kommer... Kanskje vi får pushet de i "riktig" retning. Dette er den som er mest økonomisk i handel.

Spør også Norsk importør http://armalite.no om de kan "mase" om det samme.

Skulle gjerne hatt en AR-30 i kal.338LP...

Jeg har som du skjønner sendt mail både til Armalite USA & Norge :D

 

AI leveres, men til den 3-doble prisen av AR-30...

Link to comment
Share on other sites

Ang. AR30, jeg skulle ha meg en AR30 i .300WM men fikk ikke ordna det før tidligere importør la inn årene, sjekket da i høst med en bekjent som er "gundealer" og skytter i USA, han mener på at det ikke er god nok presisjon i en AR30, dette var vist noe med løpet etc å gjøre, uansett så var det ikke noe problem å få en over, men tar 3-5 måneder, og slik jeg har forstått det så er AR30 lik i stokken på både venstre og høyre side.

Nå leverer jeg inn søknad på Tikka T3 supervarmint SS i .300WM til uka, den skal smis inn i en Roedale stokk.... forhåpentligvis.

Link to comment
Share on other sites

1# importør la inn årene

2# ikke er god nok presisjon i en AR30

3# slik jeg har forstått det så er AR30 lik i stokken på både venstre og høyre side.

 

1# Hvem la inn årene?

2# Det har jeg fått fra flere kilder som sier det samme :( Det er synd, fordi AR-30 er tildels prisgunstig.

3# Det hjelper IKKE at stokken er lik på høyre & venstre, hvis BOLTEN ikke er venstre også!

Link to comment
Share on other sites

Poacher:

 

1: Mja, når jeg skriver "legge inn årene", så refererer jeg til info kommet frem her på forumet tidligere i år der tidligere importør ble beskrevet som "ikke lenger importør". Hvis dette ikke stemmer så beklager jeg.

 

2: Fra "min mann" i USA:

 

cesandberg: hei, skaffer du meg en AR30 i.300WM?

 

"min mann i USA" : Jeg holdt pa a kjope meg en slik selv for 4 ar siden. Om du skal vare serios pa langhold sa vil jeg si at det finnes bedre greier. Jeg holder pa a fa en 6.5 x 47 custom rifle bygget for en nordmann akkurat na. Pluss at jeg far bygget en 6mm CompetitionMatch til meg selv. Problemet med Armalite er at de ikke legger nok arbeid i lop og tilpasning til at du far den presisjon du forventet a fa...

 

6CM kommer til a kunne skyte 1" pa 400 meter. Kost pa noe slik antas levert norge rundt $6500-7500. Da kan du ta f.eks McMilan A5 stokk, Krieger lop, Lawton 7000 lasekassen, 20moa picatinny skive, Jewell trigger, Surgeon bottom metal. Du kan velge mellom Accuracy 5sk og 10sk magasiner. Det er sa badass det far blitt og bygget av en av usa's beste borsemakere. Om du heller vil ha AR-30 sa er det ogsa selvsagt mulig a fa et custom lop ettermontert. For du VIL ha skikkelig presisjon eller er det liksom totalt waste.

 

3: Jeg skjønner at links skyttere vil ha bolten på riktig side, men jeg har ikke noe problem med å bruke en høyre rifle med bolt eller halvauto så lenge stokken passer, men ser jo at jeg har ansiktet litt nærme utkasteråpning ved feil på ammo eller utblåsning av kruttgasser. Når jeg skyter langhold så ligger jeg og holder pistolgrepet hele tiden, mens bolten betjenes av høyre hand, og kammeret har jeg da lett innsyn i.

 

Men gi meg gjerne noen gode argumenter for å ha links bolt, jeg er nemlig i ferd med å handle ny Tikka Supervamint, sjekket jakt og friluft i går, de skaffer både høyre og venstre bolt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

1: Mja, når jeg skriver "legge inn årene", så refererer jeg til info kommet frem her på forumet tidligere i år der tidligere importør ble beskrevet som "ikke lenger importør". Hvis dette ikke stemmer så beklager jeg.

 

Men gi meg gjerne noen gode argumenter for å ha links bolt, jeg er nemlig i ferd med å handle ny Tikka Supervamint, sjekket jakt og friluft i går, de skaffer både høyre og venstre bolt. :wink:

 

1# Har ikke fått med meg den info'n :? Så ingen grunn til å beklage :wink:

Trenger du gode argumenter for å kjøpe linksrifle, hvis du skyter links altså :? Jeg kommer aldri til å ha ei høyrerifle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...