Jump to content

Sigthron SIII


Radar88

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har en Sightron SIII 6-24x50 LRMD. Har ikke fått all verdens med erfaring med den, men må si så langt er jeg imponert. Har sammenlignet den med en burris med samme spec og Sightron er klart bedre optisk. Klikkene er lett å registrere både følelsesmessig og lydmessig. Klar fin optikk helt ut i kantene. Den er ikke sær med tanke på øyeplassering og avstand og det passer meg utmerket. Den har god øye avstand, noe som var en av faktorene ved kjøpet. Dette da den sitter på en Tikka T3 Super Varmint i .300 Winchester Magnum.

 

30 mm rør og medfølgende solskjerm er flotters.

 

Alt i alt: Super fornøyd!

 

Den har så langt fått kjenne ca 50 middels til harde ladninger i kaliberet.

 

Med mindre du har fått en mandagsutgave, så er jeg ganske sikker på at du blir fornøyd. ;)

 

Håper dette var til litt hjelp.... :D

Link to comment
Share on other sites

Har den montert på en Tikka T3 Hunter i 30.06, men har ikke skutt med den enda(begge deler nettopp ankommet). Men har prøvd å siktet litt i forskjellige settinger og må si at førsteintrykket er bra. Har jaktet med Meopta meostar 3-12x50 og Tasco3-12x52, Syns Sigtronen går disse en høy gang foreløbig.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Jeg har nettopp kjøpt meg sigthron SIII 3,5-10x56 med tysk nr.4 å rødprikk, kjøpte det for 6500,- da det var nedsatt fra 10000,- Noen som har noe erfaringer med disse kikkertesiktene?

 

har akkurat kjøpt samme kikkert som deg. Jeg brukte laaaang tid på å bestemme meg og sammenligna kikkerten med mange andre merker. Syns helt klar at Sightronen var best i forhold til pris. Har ikke prøvd den i så mange jaktsituasjoner ennå, men inntrykket så langt er veldig bra...

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte meg en SIII 10-50x60 LRMD for noen mnd siden. Er veldig fornøyd, spesielt med øyeavstand, da min også sitter på en 300 Win.Mag. Syntes den er bittelitt mørk på 50x min ikke plagsomt, til sammenling har jeg kikket på S&B PMII til en kompis av meg, og PERSONLIG syntes ikke jeg at den er verdt 15k mer en Sightron. Eneste nagative jeg kan si opp min kikkert er at de orginale linsebeskyttere er noe dritt, bytt til Butler Creek.

Ellers trur jeg du blir kjempe førnøyd....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Kjøpte akkurat en SIII 6-24x50 med mildot til min kommende revebørse. Siktet virker bra bortsett fra på full forstørrelse, synes ikke jeg får stilt den 100% skarp når jeg har mye zoom på. Noen med lignende erfaringer?

 

Har fått den på børsa nå og oppdaget at det absolutt ikke var noe galt med siktet, problemet var at jeg siktet gjennom stuevinduet :oops: Da ble det noe uskarpt på full forstørrelse.

 

Er imponert over hvor bra kikkert man får for pengene når man kjøper sightron.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...