Jump to content

Tips til hundebørste


fat_dog86

Recommended Posts

Hva bruker dere der ute til hundebørste? Tenker særlig laika, gråhund husky mm. (mellomlang pels med mye underull!!!)

Har ei laikatispe på 4,5 mndr som begynner å røyte for fullt, og har en haug med valpe og vinterull som skal bort.... Gav henne en klem i stad, og 3-dagersskjegget mitt så pultselig ut som nissens.

 

Har en sånn flat gummikarde for å bruke på flathanda, men den tar ikke tak i underulla. Vanlig hårbørste har sikkert funket greit, men siden jeg har sett ut som en russefange på hodet, mer eller mindre de siste 10 åra, så har jeg mangel på sånt her på hybelen....

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ganske fornøyd med en ren karde (minner helt om ullkarde, bare litt mykere og mindre) til min grå elghund. Har også brukt diverse kammer her - funger sånn greit, men jeg har oppfatningen av at den lugger mer. En vanlig hårbørste har også vært brukt - utrolig hva som går an når en er "desperat" nok ;)

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd litt forskjellig til Jamten. Den har vel omtrendt lik pels. Har ikke bilder nå, men skal prøve og forklare. En børste med tenner i en rekke. På tvers av skaft. Med STOR avstand mellom tenner. Da får jeg løsnet alt. Bruker etterpå en børste med ekstremt tette og mange tråder for å få av håret. Ser nesten ut som en børste for å behandle garn. Prøvde mange børster og kam før jeg gikk over til dette. Skal prøve å legge inn bilde i morgen hvis du vil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...