Jump to content

"Nybegynnere" i Bergen


jlovold

Recommended Posts

Jeg og samboeren kunne tenke oss å begynne med pistolskyting i Bergen, vi har sett litt rundt på diverse websider, uten å bli så mye klokere angående hvordan vi skal komme oss i gang, så litt hinting kunne vært hyggelig!

 

Vi har begge skutt litt før, jeg i forsvaret, og hun på folkehøyskole, men etter en nylig ferie i Thailand, så fikk vi blod på tann!

 

Vi har hovedsaklig tid i helgene, så det hadde vært hyggelig med en klubb som hadde treninger da...

Link to comment
Share on other sites

Hvis dere tar kontakt på skyebanen i Jonahola i Åsane på onsdager fra kl ca 1800 kan dere få kontakt med noen i styre og melde dere på nybegynnerkurs......

 

Problemet er at hun jobber til kl 19, og jeg er som oftest utenbys på jobb i ukene...

 

Helg er Alfa og Omega for oss!

Link to comment
Share on other sites

9218_303842815626_809075626_9492701_8068175_n.jpg

 

25yds blink på 10yds, 10 skudd, frittstående tohånds med en Para Ordnance 9mm 1911-klon.

 

Jeg fikk i alle fall blod på tann, og det var den beste serien så langt den måneden på skytebanen (for turister)

 

Men for ordens skyld, så synes jeg at det er veldig artig å skyte .22, selv om jeg ikke helt føler jeg behøver en slik pistol. Jeg har ikke så mye penger....

 

Jeg hadde sett for meg en CZ SP-01 Shadow.... Jeg må bare få klådd litt på en først...

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Er med i denne klubben ( www.bergensportskytterklubb.com ) som har treningstid om tirsdagskveldene. Etter halvt års medlemsskap eller noe kan du få egen nøkkel og trene når du vil. I tunnelen har vi 3 baner/staller, og 2 til under arbeid/ferdigstilling (deriblandt 50m innendørs riflebane).

 

Vi skyter "praktisk", dvs 9mm er minste kaliber (bortsett fra i sivilpistol som har en klasse for det meste).

 

Klubben har alle programmene til NFPS. For mer info: www.nfps.no eller www.ipsc.org -Du finner også mye på youtube hvis du søker på nfps eller ipsc.

 

Ta kontakt med leder eller noen i styret og dere er hjertlig velkommen ned i tunnelen en tur!

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Er med i denne klubben ( www.bergensportskytterklubb.com ) som har treningstid om tirsdagskveldene. Etter halvt års medlemsskap eller noe kan du få egen nøkkel og trene når du vil. I tunnelen har vi 3 baner/staller, og 2 til under arbeid/ferdigstilling (deriblandt 50m innendørs riflebane).

 

Vi skyter "praktisk", dvs 9mm er minste kaliber (bortsett fra i sivilpistol som har en klasse for det meste).

 

Klubben har alle programmene til NFPS. For mer info: www.nfps.no eller www.ipsc.org -Du finner også mye på youtube hvis du søker på nfps eller ipsc.

 

Ta kontakt med leder eller noen i styret og dere er hjertlig velkommen ned i tunnelen en tur!

 

Dette ser interessant ut!

 

Det med riflebane også, siden jeg har en 416 som står og samler støv med jevne mellomrom...

Link to comment
Share on other sites

I Jonahola er det folk til kl 21-22 hver onsdag så tidspunktet er ikke noe problem. Banen her er også både en 25 m bane og 50 m bane for pistolskyting. Her trener vi også PPC og vi skyter regelmessig både lørdag og søndag, så det er ikke noe problem. Som medlem får du egen nøkkel og kan gå på banen når du måtte ønske.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

linken til bergen pistolklubb ligger lengere oppe på siden. Er utendørs bane, 25 og 50 meter. Bra med stevner og aktivitet.

 

At klubben stiller krav med 22 som første våpen er som sagt slik det er...

 

Blir da nybegynner kurs på en kveld og siden organiserte treninger i nesten ett halvt år. Dersom du ønsker å låne våpen på stevner (grov kaliber også) tar du bare kontakt med anviste personer, og betaler for ammo.

 

Uansett, der begynte jeg og mange andre. Kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

jlovold

Kan også annbefale Nordhordaland Sportskyttarlag, der vi trener på 25m innendørs bane på Radøy ca en time Nord for Bergen.

Du er hjertlig velkommen til og prøve min CZ SP-01 Shadow :D

 

bagde

Vet du noe om ventetiden på praktisk kursa deres?

Har meldt meg på for en stund siden og ikke hørt noe.

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

galne john: Er det noen internett link til nettsiden "deres" og hva som trengs for å stikke innom? Bor i omegn og kunne tenkt meg å stikke innom etter nyåret, men ønsker ikke å bli kastet på dør dersom jeg mangler noe kurs eller bevis får å prøve klubben.

Link to comment
Share on other sites

O.J

Det eneste kriterien vi stiller er at du faktisk finner frem :lol:

Klarer du det så skal du få prøve det som er i klubben av våpen :wink:

Kontanter og sunn fornuft pluss masse godt humør er jo også naturligt. :lol:

Vi holder til i Radøy Hallen på Manger i Radøy kommune.

Tirsdager 18.00 til 21.00. Pluss litt skyting Søndags kvelden når det passer.

 

John

:twisted:

Link to comment
Share on other sites

jlovold

Kan også annbefale Nordhordaland Sportskyttarlag, der vi trener på 25m innendørs bane på Radøy ca en time Nord for Bergen.

Du er hjertlig velkommen til og prøve min CZ SP-01 Shadow :D

 

bagde

Vet du noe om ventetiden på praktisk kursa deres?

Har meldt meg på for en stund siden og ikke hørt noe.

 

 

John

:mrgreen:

 

Takker for tilbudet!

 

Dessverre blir det litt langt for oss. Men vi kan muligens ta oss en tur en gang...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

John: Ventetid ja, du er ikke den eneste. Du kan jo sende en mail og spør hvordan du ligger an, eller stikke innom en tirsdag. Det kommer helt an på hvor ofte styret har tid til å sette opp kurs. De pleier å ringe så snart de setter opp nytt kurs, vanligvis bare noen uker før det starter.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...