Jump to content

Hedre suksesfulle skyttere i Norge her på Kammeret.


John H

Recommended Posts

Satt oppe på laderommet og putla litt i sted så slo det med at eg synest Kammeret burde hedre suksessfulle skyttere her i Norge.

Dette er personer som innvisterer mye penger og fritid på og hedre og praktisere skytesport noe som kommer oss alle til gode.

Dette er jo også dokumenterbare resultater så det måtte jo vere greit skuring ogg unngå snusk.

Norgesmestere osv...

Vet ikke om det er noen for belønning men kansje sette de opp som Mods i de grenene de har gjort suksess i?

Event lage til en tråd/plass der slik innsats blir framhevet.

Ser det dukker opp litt gratulasjoner innemellom men det drukner fort vekk i alt det andre.

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Begynner med og hedre brødrene Krister og Thomas Hemstad som har figuret i toppen både i jaktfelt og løpende elg i mange år. Hvor mange NM de gutta har vet jeg ikke, men det er ikke få. Magne Holmbro fra Høland bør vel og nevnes, han har vært i de fleste NM finalene i de siste åra. Det er mange fler som bør nevnes, men sender stafettpinnen videre :D

Link to comment
Share on other sites

Begynner med og hedre brødrene Krister og Thomas Hemstad som har figuret i toppen både i jaktfelt og løpende elg i mange år. Hvor mange NM de gutta har vet jeg ikke, men det er ikke få. Magne Holmbro fra Høland bør vel og nevnes, han har vært i de fleste NM finalene i de siste åra. Det er mange fler som bør nevnes, men sender stafettpinnen videre :D

Ikke glem Rikard Østmo. Så god, i så mange skytegrener.

Og Sverre Lindstad. På topp nå, på topp for 20 år sida. DET står det respekt av!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Begynner med og hedre brødrene Krister og Thomas Hemstad som har figuret i toppen både i jaktfelt og løpende elg i mange år. Hvor mange NM de gutta har vet jeg ikke, men det er ikke få. Magne Holmbro fra Høland bør vel og nevnes, han har vært i de fleste NM finalene i de siste åra. Det er mange fler som bør nevnes, men sender stafettpinnen videre :D

Ikke glem Rikard Østmo. Så god, i så mange skytegrener.

Og Sverre Lindstad. På topp nå, på topp for 20 år sida. DET står det respekt av!

 

Det er vel ikke noe jeg er mer enig i enn at Sverre Lindstad kanskje er den største av dem alle. :D

Link to comment
Share on other sites

Er dette skyttere som er medlemmer her på kammeret.no da?

Skal man hedre noen som ikke er brukere på kammeret.no selv om de er dyktige skyttere?

 

Da jeg så overskriften, så tok jeg det som en selvfølge at dette gjaldt medlemer her inne!

Dette er dog min mening...

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Er dette skyttere som er medlemmer her på kammeret.no da?

Skal man hedre noen som ikke er brukere på kammeret.no selv om de er dyktige skyttere?

 

Da jeg så overskriften, så tok jeg det som en selvfølge at dette gjaldt medlemer her inne!

Dette er dog min mening...

 

Det står at vi burde hedre suksessfulle skyttere i Norge og da tok jeg det for gitt at det var nettop det vi skulle gjøre. Da innenfor de skyttergrener som bedrives her inne. Og det er jo det meste. Og til en annen som svarer her inne, det er vel få som ville bli sure av ros om det var her eller der ? Syns tråden er grei jeg, og det er min mening :!:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke oe galt med tråden, men det er faktisk en god del skyttere der ute som ovehodet ikke vil assosieres med kammeret.

Desuten er jeg skeptisk til legge ut anv på folk som man kanknytte til våpeninnehav uten deres samtykke.

 

Å lage et kammer hall of fame, for å f'eks hedre Everts 1 plass i NM speseilfelt under aliaset hans er ikke joe problem.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder folk som presterer på nasjonalt og internasjonalt nivå, er dette prestasjoner som ofte omtales i lokalpresse og andre media. Det burde da ikke være noen hemmelighet at disse skytterne har tilgang til våpen.

 

Vi kan vel heller ikke forvente at idretten(e) vår(e) skal bli tatt seriøst dersom vi prøver å forby publisering av resultater fra stevner, slik som enkelte har tatt til orde for.

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke noe overtramp og hedre skytterer med navn når en har vært med på et stevne og gjort det bra, herregud og hva skade skal det gjøre, høres jo ut som det vi driver med ikke tåler dagslys noe det i aller høyeste grad sporten våres tåler spør du meg.

Kjør på med resultater og anseelse, kan jo være at det blir flere som fatter interesse og vil byne med noen av skytter grenene som vi driver med .Vi kan jo ikke bare være noen særinger som skal "lukke" alt som har med jakt og skyting, jeg er stolt over hva jeg er med på og det skal ingen ta fra meg værken skyting eller jakt.....

Link to comment
Share on other sites

Du ville kanskje vært overasket over diskusjoner på en del årsmøter jeg har deltatt i, over enkelte skytteres Harnisk over å bli publisert. I tilegg så er det det at Kammeret som ikke er organisator av disse tingen skal begynne å liste opp skyttere i en egen Hall of Fame, som jeg tror enkelte vil få spader av.

 

Kammeret har ikke akkurat kun et stuerent rykte der ute... vi er vel 7000 brukere her og det er kanskje 3-400 000 skyttere, jegere og våpeneiere i dette landet.

Link to comment
Share on other sites

Men i jøskens da'ar. Driveren med sporten på nasjonalt nivå, må en også regne med å se igjen seg sjøl.

Gjorde det sjøl bra i et NM for noen år sida, til tross for at jeg lå rett ut og spydde noen dager. Når premieutdelinga endelig var gjort, var jeg likblek og skjelven, og ville hjem, men en journalist hang over meg hele tida - og Navn, klubb og poeng sto skrevet i jakt&fiske med kommentar om at jeg slet med mageproblemer. Ikke tøffeste å få på trykk, og kunne gjerne vært det for uten, men jeg har ikke noe problemer med å stå inne for det. Selv om det ikke ble noen stor prestasjon skytemessig, var det en stor prestasjon for meg; gående på en kvart bolle og 2 dl cola på 2 dager...

De store navnene som her er nevnt, står her inne ett eller annet sted allikevel.

Det blir på lik linje med at vi ikke kan ha en tråd ang. f.eks. NM elg eller jaktfelt, og opplyse der hvem som er norgesmester.

Store skyttere, er store forbilder - for både store og små. Vil man ha rekruttering må man ta denne jobben. Det er vel ikke værre å opplyse i første innlegg at dette er medlemmers heder til sine store.

Link to comment
Share on other sites

jeg er ikke enig i dette med at det ikke skal nevnes navn, her er det snakk om heder ikke galle som sagt, Er da ikke noe problem med og skrive og haselere ellers her inne ang det en og det andre har jeg sett.

Hvis "noen" skyttere ikke klarer at navnet dem blir nevnt her inne av at dem ikke ser på kammeret som noe stuerent,da fortjer dem jammen ikke omtale i det hele tatt.

Vil det si at for eks en norgesmester i elgskyting kan avstå i fra og la seg av bilde på seiers pallen osv. Hvis det hassel sier her er veldig utbredt blandt topp skyttere da er det mye jeg ikke har fått med meg i di kretser jeg er vant med.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Det "Hassel" sier her er bare svada spør du meg. som flere her har nevt så er de store skytterne nevnt både i lokalpresse og i landsdekkende presse. Ta landskytterstevnet, kunne de ikke vise bilder og navn på skytterkongen/dronninga da vet jeg ikke. Dette er en tråd for og hedre gode idretsøvere og ikke noe annet. Men med slike typer som "Hassel" og co blir det endel surmaga oppgulp i denna tråden også. DESVERRE.

Link to comment
Share on other sites

Hva i alle dager er det som gjør at der misforstår meg så inmari aktivt?

Har jeg sagt at presse ikke skal dekke skytter stevner? Har jeg nevnt at man skal holde hobbyen hemmelig?

Det eneste jeg har påpekt er at det nok er del folk der ute som ikke setter pris på å bli assosiert med kammeret av en eller annen årsak. Det er da også voldsom forskjell på å bli nevnt ved navn i en tråd og det å bli skrevet opp på en egne hjemmeside lokasjon. Mener forholdsvis sikkert at det jeg har skrevet er oppsummert i at jeg vet enekelte ikke vil like det, og at det kan være greit å spørre folk før man publiserer navnene? (på en egen side, ikke i en tråd)

 

Personlig syns jeg det er mer interessant for Kammerert å hedre kammerets skyttere, og la de enkelte forbund hedre sine egen skyttere

 

 

 

Og Ja Gråhund

Hassel er etternavnet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@"Hassel": Hvordan vet du at det er skyttere der ute som ikke vil asosieres med Kammeret ? Skulle vært artig og vist. Spør forde nå har denna tråden dratt slik ut på viddene at det burde ikke gjøre noe fra eller til :?

Link to comment
Share on other sites

Njaa... Det gjelder både skyttere og jegere. Det gjaldt Sluttstykke i sin tid og det gjelder kammeret nå. Det er enkelte som ikke vil ha noe med slike forum og gjøre.

Jeg skjønner hva Hassel forsøker å si...

 

Personlig ser jeg ikke poenget med å nevne en haug skyttere som ikke er medlemmer av kammeret.no

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg kan ikke forstå at de skal ha noe med Kammeret og gjøre, ei heller asosieres med Kammeret. De får jo bare ros for en god idrettsprestasjon ? På samme måte som de blir gratulert og rost i Jakt og fiske. Er ikke sikkert de ellers vil ha noe og gjøre med det bladet heller. Uten sammenligning forøvrig så ser jeg på Jakt og fiske som noe jeg blir pådytta pga mitt medlemskap i en Jeger og fiskerforening. Det er jo ikke mulig og komme utenom det bladet uten og melde seg ut ? Tvangsabonent kaller jeg det.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vet du at det er skyttere der ute som ikke vil asosieres med Kammeret ?

Rett og slett fordi jeg er en meget aktiv skytter som møter mange andre skyttere og snakker med dem. Jobbet jo også i våpenbutikk under sluttstykkets storhetstid og det var ganske mange som hadde negative holdninger til det forumet da også.

(Assosiasjoner til gun-nuts, NRA symåatisører og gennerelt asopsiale mennesker har blitt nevnt)

 

Hvorfor tror du egentlig jeg påstår det jeg gjør?

Jeg er pr i dag, den 16de mest aktive brukeren på kammeret, tror du at jeg ønsker å diskreditere kammeret eller ødelegge for skyttersporten? Og jeg vil gjerne vite hva du begrunnet din påstand om surmaget oppgulp med. For jeg tror faktisk ikke du har lest det jeg skrev helt godt, og at det skyldes en missforståelse.

Link to comment
Share on other sites

slutter med hva? (jeg spurte ikke fordi jeg mener du er en dust, men fordi jeg lurte på hvoran du kom frem til konklusjonen)

Tråden handler om det er god ide å lage et kammerets "hall of fame" eller ikke.

Jeg har komentert at jeg syns det er kult, men at den kun bør gjelde kammerets medlemer og da under nick. Videre har jeg sagt at kammeret bør være forsiktige med å publisere folks hele og fulle navn uten samtykke, da en liten del kanskje ikke syns det er noe allright i det hele tatt. Videre har jeg fortalt at det finns en del negative holdninger til kammeret der ute, som kanskje kan være en årsak til at folk ikke vil bli assosiert med kammeret. Jakt og fiske og dagsperesen er et helt annet media.

 

Jeg har litt følelsen at du har skutt budbringeren i dette tilfellet, jeg bare overbringer en problemstilling, men jeg opfatter det som om du tror jeg ønsker at det skal være slik. Og det er dumt syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

Det "Hassel" sier her er bare svada spør du meg. som flere her har nevt så er de store skytterne nevnt både i lokalpresse og i landsdekkende presse. Ta landskytterstevnet, kunne de ikke vise bilder og navn på skytterkongen/dronninga da vet jeg ikke. Dette er en tråd for og hedre gode idretsøvere og ikke noe annet. Men med slike typer som "Hassel" og co blir det endel surmaga oppgulp i denna tråden også. DESVERRE.

 

Dette syntes jeg egentlig var en ufin påstand "graahund". Du må gjerne være uenig, men jeg synes at dette innlegget utelukkende fremstår som et ufint personangrep, som jeg ikke synes det er dekning for på noen som helst måte. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Det "Hassel" sier her er bare svada spør du meg. som flere her har nevt så er de store skytterne nevnt både i lokalpresse og i landsdekkende presse. Ta landskytterstevnet, kunne de ikke vise bilder og navn på skytterkongen/dronninga da vet jeg ikke. Dette er en tråd for og hedre gode idretsøvere og ikke noe annet. Men med slike typer som "Hassel" og co blir det endel surmaga oppgulp i denna tråden også. DESVERRE.

 

Dette syntes jeg egentlig var en ufin påstand "graahund". Du må gjerne være uenig, men jeg synes at dette innlegget utelukkende fremstår som et ufint personangrep, som jeg ikke synes det er dekning for på noen som helst måte. :cry:

 

Ok, dette var vel litt i overkant fra min side. Jeg ber så mye om unskyldning "Hassel". Har ikke intensjoner om og drive med personangrep verken på deg eller andre :!::!:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Den er god "graahund"... Åffer skriver du navnet mitt i anførselstegn foresten? Jeg bare lurer siden det ser litt snålt ut...

 

Jeg gjør det forde det har vært vanlig både her og på SL hvis du henvender deg til en spesiell person.

Link to comment
Share on other sites

@graahund: mange bruker tegnet @ og deretter brukernavnet man henvender seg til i den sammenheng (akkurat slik jeg gjør nå). Tror det er mer vanlig her inne, med samme formål som du bruker anførselstegn.

 

Forøvrig voksent av deg å påpeke hvor du ønsker å legge lista for debatt her inne - ikke alle som er i stand til å gjøre slikt, og postitivt bidrag til tonen her inne :) Bra stil!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Må jo si at dette som var positivt ment fikk vel tydligvis et negatvt preg over seg.. :?

Men la oss da kansje konsentrere seg om de som er her og la de gjerne begrense sin offentlighet til og bruke de nicene som de bruker her.

Siden alias brukes bør det vel i teorien heller ikke vere noe problem og oppgi de aktuelles alias?

Synest at det er rett og rimeligt og kunne gi de som fortjener det en klapp på skuldra eg da. :D

 

John

:mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...