Jump to content

erfaringer med grvling / revefelle


chrissi504

Recommended Posts

jeg har nettopp laget meg en felle som jeg har tenkt å fange grevling eller rev levende i noen andre som har slik? hva er bra åte til reven og grevlingen? har hørt at brød med honning er bra for grevling er det noe som begge to liker? noen som har bilde av sine feller?

 

Reven spiser nesten alt som lokter. har fanget på rakfisk ,bein etter partering av kjøtt ,rådyr føtter,bein ette fenalår,hoder av rådyr og sau å mye mer.pleier også å strø litt tørfor rundt fella.men den største utfordringen var å få reven til å gå i når fella er ny. tok 2 år før den første blei fanget, nå venter jeg på den 15. :D lykke til

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har denne Lotin-fella:

 

http://www.abcfritid.no/produkt/lotin-g ... endefeller

 

Funker bra på grevling, men den er nok litt for liten til reven. Har flere ganger sett spor av reven utenfor, uten at den har turt å gå inni.

Husk å steine/repe fast fella. En kompis har en maken, og en gang greide grevlingen å romstere såppas mye inni fella at den velta og grevlingen kom løs.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte grevlingfelle fra Syning. Til å ta ut en nabos villkatter. Ellers satte jeg den opp i hagen i høst og ladet med nedfalls plommer. Det gikk greit å fange grevling med det. Ikke prøvd på rev. Til det har jeg rifle.....

PS! På bildet sover grevlingen.......

IMGn_0093.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...