Jump to content

Jaktbutikker i Tyskland - Dusseldorf?


ko-stens

Recommended Posts

Skal på nok en sær fotballtur til Tyskland før jul. Sær fordi "alle" andre drar til England og glor på Liverpool og Manchester Utd... Jeg skal se på Borussia Monchengladbach mot Hannover feks... Men jeg får det gratis i det minste! :mrgreen:

 

Uansett, når jeg først er der kan jeg jo lete etter en butikk der de har jaktutstyr! Funderer på å investere i en høggende billig avstandsmåler (joa, jeg vet det er noe skit, men jeg kommer til å bruke den max 5 ganger i året..). Tenker i utgangspunktet på en Bushnell Yardage 450.

 

Hvordan er prisene på optikk i Tyskland kontra her i landet?

 

Finnes det egentlig noen butikker i Ruhrområdet, gjerne rundt Dusseldorfområdet?

Link to comment
Share on other sites

Michael Fey

www.jagd-fey.de - +49 211 323343

Haroldstr. 32

40213 Düsseldorf

 

Frankonia Düsseldorf

http://www.frankonia.de/shop/Entfernung ... ylist.html

www.frankonia.de - +49 211 13809-0

 

Henninghaus Falk Jagd- und Sportwaffen

Fleher Straße 193, D-40223 Flehe, Düsseldorf

+49 211 155155

 

Luse Franz Büchsenmacherei

+49 211 442019

Ulmenstraße 116, D-40476 Derendorf

 

 

Bittorf Jagdausrüstungen

Oststr. 166, D-40210 Düsseldorf

+49 211 362427

 

Bushnell Yardage 450 får du for ca. 250eur dvs. ca. 2000kr

 

helsing

Link to comment
Share on other sites

Ja, se her! Fin liste. Skal få kompisen til å svinge innom en eller to av disse! Får sjekke priser om ikke annet, kanskje kjøpe noen kuler til .222'en om de har de riktige slagene.

 

Har sjekket ganske nøye på Ebay.com, men det er så få som sender ut av USA. Det skal la seg gjøre å få en til ca 1 000,- med alt inklusive, men jeg orker ikke sende samme spørsmålet til alle som selger....

 

Cabela's har Bushnell 450'en, og den koster 150 $ med frakt. Med moms og tollavgift blir det også en tusenlapp, men vet ikke om de sender slik? De ville jo feks ikke sende hylsesmøresett pga restriksjoner her for litt siden (det er jo så himla fali det!!!)...

 

Sparer jeg et par Euro i Tyskland blir det nok med en slik hjem. Samme hva slags merke egentlig.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Frankonia Düsseldorf

 

Makan til jåle jaktbutikk skal du lete lenge etter. 300 m2 med tysker-tweed og et dusin blaser R8. Jakt er overklasse fritidssyssel i Tyskland og Frankonia ligger klemt inne i mellom Chanel og Dålse Gabbana butikker. JEG ble i alle fall mektig skuffet.

 

mvh

Onkel reisende Loddfåvne

Link to comment
Share on other sites

Ser tråden dukket opp igjen. Rakk aldri innom noen jaktbutikk, dessverre, men det gjorde ikke noe. Brodern reiste en drøy måned til USA i januar, og han tok med seg en avstandsmåler derfra, slik Yardage 450 jeg var ute etter, for 950,-. Billigere er det vel vanskelig å få tak i uansett.

 

Men han kunne godt latt være å fortelle om butikkene borti der! :shock: Jaktbutikker på størrelse med digre supermarkeder her feks... Der skulle man ha vært! :D Og de prisene... Dumme dyret som ikke ba han ta med en haug Vmax og et kikkerstikte!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...