Jump to content

Mogeleg å kjøpe annen rifle enn på søknaden?


Iguana1702

Recommended Posts

Hei,

 

eg har levert våpensøknad til politiet. På søknaden måtte eg angi løpslengde og modell betegning.

Eg hadde bestemt meg for ein CZ 452 lux. Men no er eg litt i tvil om det var lurt. Her på forumet

var mykje snakk om american variante med bedre kolbe enn bayrisk varianten. Problemet er at løpslengden

er også kortere. Er det mogeleg å kjøpe american variante uansett?

Da eg kjøpte hagla mi, måtte eg berre angi cal. og resten gjorde våpenforhandler etterpå.

 

Helsing

Link to comment
Share on other sites

Når jeg søkte sist fylte jeg kun ut kaliberønske, og at det skulle være en boltrifle.

Ta en tur til lensmannskontoret så får du kanskje endret søknaden på stedet. Om den ikke er ferdigbehandlet, noe jeg kan tolke på din skriving at den ikke er, så bør en endring av søknaden gå smertefritt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problem på 22LR for snart to år siden. 10/22 vs. 597

Nå hadde ikke jeg sendt søknaden, så dro til "våpenbutikken" og fikk en ny søknad. Men da fikk jeg beskjed om at det hadde gått bra så lenge begge var halvauto,.22 og hadde lovlig løpslengde.

 

Så om det er en lux eller varmit skulle vel ikke ha noen betydning så lenge de begge er bolt, .22 og har en lovlig løpslengde.

 

Men jeg hadde nok tatt en telefon til politiet.

Greit å være sikker. Angre på et våpenkjøp er ikke noe særlig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...