Jump to content

Kjøpe utstyr til lading?


oglan

Recommended Posts

  • 1 year later...

Ladeapparat for haglpatroner

Ladeapparat for haglpatroner Lee Load All

leveres i kal 20, 16 og 12.

Måler ut krutt og hagel. Leveres med bruksanvisning på norsk og ladedata.

Vi har krutt, tennhetter, forladninger og hagl på lager. Lee Load All i ett kaliber.

 

Vår pris kr 598,

 

Er dette noe tess til å lade kal 12 i, noen erfaringer? Den ser veldig plastik og dårlig ut

Link to comment
Share on other sites

Har en gammel Lee Load All for kaliber 20. Den har fungert prikkfritt de gangene jeg har brukt den. Det er mye plast og den vrir seg og jamrer stygt, men ut kommer fullt brukbare haglpatroner som smeller som bare det.

Så om du vil prøve deg på haglelading kan du trygt satse på Lee Load All.

 

Jeg vet ikke hvordan det er nå, men tidligere kunne det være en utfordring å få tak i såvel krutt som hetter og wads.

Link to comment
Share on other sites

Den Lee "pressa" er som det meste fra den produsenten. Fungerer ofte utmerket, men har mengder med skjønnhetsfeil og holder som oftest ikke livet ut.

Har kun testet rakkelverket. Og den setter sammen ammo ganske greit.

Har brukt MEC presser tidligere, dette er kvalitet i alle ledd,har glimrende justeringsmuligheter, men alt er nå solgt.

Blir nok å kjøpe den enkleste "pressa" fra Mec. Supersizer. Denne presser kun messingen på hylsa. Og jeg håper at den har tennhette verktøy.

Resten av ladingen blir gjort manuelt. Og avsluttet med rullekrymp.

http://www.ballisticproducts.com/" target="_blank er en ok plass å handle fra. Og Midway.no har stort sett det meste, men til sin egen pris.

Link to comment
Share on other sites

"pressa" fra Mec. Supersizer. Denne presser kun messingen på hylsa. Og jeg håper at den har tennhette verktøy.

Resten av ladingen blir gjort manuelt. Og avsluttet med rullekrymp.

http://www.ballisticproducts.com/" target="_blank" target="_blank er en ok plass å handle fra. Og Midway.no har stort sett det meste, men til sin egen pris.

 

 

Supersizeren har ikke mulighet for depriming eller repriming. Det er kun en resizer av collet type.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Hadde 600 først, har nå en Steelmaster og 2 sizemastere. De er like med unntak at Steelmasteren er satt opp for stål.

Sizemaster/steelmaster er nyere modeller enn 600en. Har definitivt bedre hylse resizere

 

Du bør vurdere om du skal lade 12/90. Isåtilfelle bør du gå for en 12/90 modell og kjøpe "short" set for 70 og 76. Verre å gå for 76 presse for så å forlenge til 90.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...