Jump to content

Våpenskap - Antall våpen


JegerBomX4

Recommended Posts

Jeg har vært sykemeldt denne uken og har ryddet på våpen / ammo / ladekomponent -lageret.

I den forbindelse har jeg tenkt på dette med våpenskap og antall våpen.

 

Om man har et skap som det står si 5 våpen på lappen inni, kan man da lagre et høyere antall våpen enn dette?

Om man tar et lite eksempel, om jeg kjøper et skap for 5 våpen, rifle og putter 10 håndvåpen inni, er dette lov?

 

Kokt ned er altså spørsmålet, kan jeg bare stappe skapene fulle til jeg ikke får inn mer? :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Men vanligvis får du ikke plass til så veldig mange fler våpen enn det er opgitt for. Tallet oppgir ikke hvor mange våpen det er tillatt å ha i det, men hvor mange lange våpen man garantert skal ha plass til. Mitt inntrykk er at det beregnes meget liten plass for hvert våpen. Jeg har et skap som er oppgitt å romme 22 våpen, men det må i så fall være 22 enkeltløpede hagler uten noe siktemiddel. Ei rifle med kikkert og sluttstykke i tar fort to plasser...

Link to comment
Share on other sites

:wink: Det er nok ingen begrensning på antall våpen et skap er godkjent for nei. Godkjenningen går jo kun på hva skapet skal tåle av behandling i et forsøk på å åpne det. Jeg har et skap for 5-7 våpen, men siden jeg skyter med håndvåpen har jeg fått stappet inn endel mer.... 8)
Link to comment
Share on other sites

Har et lite spørsmål kona skal kjøpe seg våpen hvordan er de med de kan hun bruke de samme våpenskapet som meg eller må hun kjøpe seg et nytt skap?

eller er de godt nok at hun kan låse ned vital del i egen safe.

Hun trenger ikke et eget skap nei. Hun kan låse dem inne i dine skap (forutsatt at dere bor sammen :) )Hvis hun har en safe og denne er FG-godkjent så kan hun også velge å låse inn vitale deler i den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...