Jump to content

Nå er det fiskernes tur


Robinson

Recommended Posts

Sverige 1 , "uppdrag granskning" hadde en dokumentar i kveld , med alle ingerdiensene. "Skjult" kamera bruk , der sportfiskernes grusomhet mot fisk ble dokumentert. Det ble vist bilder av torsk som var kroket i øyet , i magen og ellers plasser der det var fælt. Har sett lignende måter å lage reportasje på , når det gjelder ulovlig ulvejakt og bildene og filmsnuttene minnet litt om selfangst filmene som ble vist sist det var sjau rundt selfangsten. Men nå er det altså pilkefiske etter sjøfisk som det skal settes søkelyset på. Unevnelige grusomheter skjer.Og det jeg legger merke til er at det er ikke en eller annen obskur tv kanal , men Sverige 1. En rimelig konservativ TV kanal. Vi har visst ikke noen grunn til å slappe av.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

De vil ha vekk jakten, ok

De vil ha vekk fiske, ok

 

Men hvor i all verden har de fått rett til ødelegge alle mine interesser! Å kunne vinkle en sak fra en vond vinkel når det kommer til jakt og fiske er meget lett, da dette handler om av dyra/fiskene avlives, men hvorfor må vi virke som noen bestialske mordere av den grunn? Hvor er NJFF? gosnakker med dyrevernerne som vanlig i stedet for å stille opp for oss?

Link to comment
Share on other sites

Hadde du /dere giddet å se programmet :roll: så ville dere ha sett at det ikke var sjøfisket eller fiske generelt de var ute etter men det :oops: RYKK FISKET :shock: (hvis man vil kalle det fiske)som bedrives i Øresund under vinter månedene etter gyte torsk!!Å fiske(rykke)med en pilk med 2 store treblekroker hvor omtrent 90%av fisken tas i magen og kroppen ellers er og har ikke noe med sportsfiske å gjøre!!!heldigvis er det nå ett forbud på trappene mot denne typen fiske !det er forbudt å rykke fisk i ferskvann så det er på tide at det innføres det samme i saltvann!det vil alltid forekomme at man feilkroker fisk ved fiske men å spekulere i å gjøre det nei det bør forbys :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hadde du /dere giddet å se programmet :roll: så ville dere ha sett at det ikke var sjøfisket eller fiske generelt de var ute etter men det :oops: RYKK FISKET :shock: (hvis man vil kalle det fiske)som bedrives i Øresund under vinter månedene etter gyte torsk!!Å fiske(rykke)med en pilk med 2 store treblekroker hvor omtrent 90%av fisken tas i magen og kroppen ellers er og har ikke noe med sportsfiske å gjøre!!!heldigvis er det nå ett forbud på trappene mot denne typen fiske !det er forbudt å rykke fisk i ferskvann så det er på tide at det innføres det samme i saltvann!det vil alltid forekomme at man feilkroker fisk ved fiske men å spekulere i å gjøre det nei det bør forbys :wink:

 

Jeg må innrømme at jeg bare fikk med meg de siste 10 minuttene av programmet. Og oppfattet også at det var pilkefiske som ble tatt opp...denne gangen. Men pilkefiske er veldig vanlig , og jeg er også en utøver at denne aktiviteten der ute på sjøen. Etter sei , torsk og annet. Hvis det blir en sosialt aksepert oppfatning at pilking påfører fisk uaksepterte lidelser ,vil dette argumentet kunne brukes mot all kroking av fisk. Selv om den er i kjeften. Og noen av scenene satt jeg med en følelse av var arrangert fordi de skulle filmes. Spesielt når den svære torsken som var kroket i magen bare ble ristet av. Slik gjør ikke en fisker det , fordi han vil ta vare på fisken/maten.

Link to comment
Share on other sites

Dette var filmet med skjult kamera og ja det var tydeligvis en amatørfisker som foretok avkrokingen men denne fiskeformen er noe dritt !!har levd av og som yrkesfisker og sportsfiskeguide i 18 år nå så dette er noe ikke bra for oss som lever av det !! :roll: ta en titt på hjemmesidem min så ser /forstår du hva jeg mener!

http://www.rauma-jakt-fiskesafari.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...