Jump to content

Bærum pistolklubb


HenrikF

Recommended Posts

De fleste pistolklubber har egne "klubbvåpen" som man får låne (på trening). Det ville overraske meg om ikke dette også var tilfelle for Bærum PK.

 

Det er også slik at veldig mange skyttere er glad i, og stolt over egne våpen - slik at de også gjerne låner bort disse (på trening) til nye klubbkamerater.

 

I forhold til å kjøpe eget våpen, så er det en forutsetning at man kan dokumentere aktivitet (altså deltakelse på trening, stevner m.v.) før man får tillatelse av Onkel Politi til å kjøpe og eie sitt eget håndvåpen.

Siden man da ikke har eget våpen, men likevel skal dokumentere aktivitet – fordrer dette at man får låne, av egen klubb.

 

Edit: Slått i innspurten. :)

Link to comment
Share on other sites

JA! vi har som sagt klubbvåpen til utlån i BPK, de lånes først og fremst ut på organiserte treninger i klubben.

Det ble nettop kjøpt inn endel nye klubbvåpen, GSPer om jeg ikke har fått feil info. om du er medlem i BPK, still på trening, og spør om hva som finnes. husker jeg riktig finnes det en ruger, noen hämmerlier, gsper av diverse årganger, og noe annet rusk.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje feil tråd, men siden den bare heter Bærum Pistolklubb drister jeg meg til å stille et spørsmål likevel.

 

 

Hvordan er felt-aktiviteten i BPK? Er medlem i OSK, og trives greit, men så vidt jeg vet er det

ikke mange der som drar på stevner osv. Hadde vært artig å være medlem i en klubb hvor det er en

liten, eller stor, stevnegjeng som regelmessig drar på stevner. Nå har ikke jeg noe høyt ambisjonsnivå,

men artig å delta... :D

Link to comment
Share on other sites

vi har "den harde kjerne" på ca 10 feltskyttere, som skyter mange stevner, og holder felttreningene. ellers er det ca 10-15 som skyter ett og annet stevne, og dukker opp på en og annen felttrening. vi har feltrening hver torsdag på den tiden av året det er fornuftig å være ute, og trener feltstandplasser, gjerne to runder av 60 skudd. bare å bli med!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...