Jump to content

Leirdueskudd i Bergensområdet.


win-chester

Recommended Posts

Sånn plast-kastearm, er det noe å ha? Har tilgang til "skikkelig" kastesak hos kompiser, men det var litt styr å få den godt nok ned i bakken.

Jeg kjøpte en plastkastearm. Denne var justerbar for å kunne kaste både små og store duer. For å si det mildt, den var helt ubrukelig! De "ordentlige" er ikke så dyre, og ville gått for en slik heller.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg vet så har de en ganske stor lerduebane der borte. Hvorfor reiser du ikke bare der da? Billigere det enn å kjøpe duer og skudd på butikken. Og ikke misnt mye kjekkere.

 

Hvis du tenker på leirduebanen i åsane så er den helt knall, men det er nå billigere å fikse alt på egenhånd. som medlem koster det 90 eller 100 kroner for 25 skudd og 25 duer. Du kommer lett under denne prisen, og særlig hvis du treffer et av xxl sine tilbud på treningspatroner.

 

Men at det er mye kjekkere, det er jeg enig i :D

Link to comment
Share on other sites

Har vert på den banen i åsane, gøy det ja, men billigere er det jo som sagt ikke. For ikke-medlemmer ble det vel for 140 kroner for 25 skudd og duer tror jeg. Men har haglen og det styret på Voss, mens jeg studerer i Bergen, ikke har jeg bil heller, så blir nok å kjøpe leirduer og skudd hos xxl og finne en passende plass på Voss. På xxl, med de prisene jeg fant for noen uker siden, var ble det 500 for 250 skudd og 200 duer. Såfremt jeg finner en plass med litt mykt gress duene lander i, har jeg mye billig morro for de kronene. Nå ser jeg at xxl har lagt om sidene, og gjort ting umulig å finne igjen. Finner iallefall ikke leirduene, ikke hjelper det å søke heller. Typisk. Never change winning horse!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...