Jump to content

rifle til storviltjakt?


kristian 30-06

Recommended Posts

Det finnes ufattelig mye å anbefale :roll:

 

Fortell oss litt mer om hva du liker. Tre stokk eller laminat, tupperware kanskje :mrgreen:

 

Rustfritt?

 

Langt og tungt eller nett og lett?

 

Løst magasin eller hengslet underbeslag

 

Kaliberet eg kanskje gitt? jamfør "Nikket"

 

Pris?

 

Osv.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med våpenet bare solgt ett par av de...

 

Men Røssler Titan...Disse har også løpsbyttesystem.

 

Børse ca 14.000kr så kan du bruke resten på lyddemper og slik. Kommer med trestokker, blånert og rustfri, boksmagasiner og i alle de kaliber, kan jo kjøpe ett ekstra løp også da vet du :wink:

 

Pene børser som jeg likte når jeg hadde de i handa....

Link to comment
Share on other sites

Jepp det har jeg....

 

Først og fremst har de inne på lager til den prisen så løp og kjøp :mrgreen:

 

Tikka T3 er den børsa vi selger mest av i butikken der jeg jobber.

 

Pluss sider på våpenene er:

 

-Lette

-Presise

-løse magasiner(også 5 skudds i kaliber større enn 223)

-Pris

 

Negativt:

 

Masse plast alle steder.

 

Kommer også med trestokk hvis du vil ha det er litt dyrere men også penere. Den heter Hunter og er litt tyngere også ca 300gram.

Link to comment
Share on other sites

Negativt:

 

Masse plast alle steder.

 

 

Nuvell, MASSE er vel å ta litt hardt i? Personlig ser jeg heller ikke på dette som noe sterkt negativ, men smaken er som baken.

 

Ser forresten at du er ny på forumet. Heldigvis er det ofte mange som er nye her som spør om akkurat det samme. Så oppe til høyre finner du en "søk" knapp. Gå på denne, brukt noen fine søkeord og les til dommedag. Evt. kan du søke via google dersom du foretrekker dette. F.eks skriv: ny rifle site:kammeret.no.

Slik gjorde jeg og dette kom opp: http://www.google.no/search?hl=no&source=hp&fkt=1909&fsdt=7672&q=ny+rifle+site%3Akammeret.no&meta=&aq=f&oq=

 

Her snakker vi 10 sider med svar! Begynn å les :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skrev noe lignende i et par andre tråder, men er i bedre humør, så skal ikke være så sint :lol:

 

Dette er det 3. gangen jeg skriver nesten samme innlegget. Hvorfor? Fordi trådene er nesten like de og!

 

NOEN tråder om ny rifle:

viewtopic.php?f=14&t=25673&p=284847&hilit=hjelp+rifle#p284847

viewtopic.php?f=14&t=24473&p=272334&hilit=hjelp+rifle#p272334

viewtopic.php?f=14&t=22952&p=257735&hilit=hjelp+rifle#p257735

viewtopic.php?f=43&t=18506&p=212102&hilit=hjelp+rifle#p212102

viewtopic.php?f=14&t=9516&p=92940&hilit=hjelp+rifle#p92940

viewtopic.php?f=14&t=11830&p=122348&hilit=kj%C3%B8pe+rifle#p122348

viewtopic.php?f=14&t=5867&p=52186&hilit=kj%C3%B8pe+rifle#p52186

 

Tråder der Tikka bli diskutert gidder jeg ikke å finne fram. Men ikke la oss starte en diskusjon på det her og. Plasten funker, men lager en rar lyd når du klorer på den.

 

ARG!

 

Konklusjon: Tysk/østerrisk optikk er aldri feil, husk stålmontasjer, Tikka funker bra og 6,5 dreper elg. Vil du ha mer metall på, Sjekk Sako, glimrende våpen

Link to comment
Share on other sites

Tikka T3 er den børsa vi selger mest av i butikken der jeg jobber.

Pluss sider på våpenene er:

-løse magasiner(også 5 skudds i kaliber større enn 223)

 

Negativt:Masse plast alle steder.

Mer negativt ved T3:

Først og fremst pipelengden - 57 cm (så vidt jeg vet uansett kaliber). I et magnumkaliber som 6,5x55 er det 10 cm for lite. Dette er sannsynligvis gjort for å spare vekt (dessuten er det lettere å få presisjon i ei pipe når den er kort i forhold til tykkelsen), men med så kort pipe en ha lyddemper - og da blir vel "kort og lett" ikke så dekkende lenger?

 

Tikka sine 5-skudds-magasiner vil jeg ikke framheve som positivt - for andre enn de som må bruke et passe stort militært ammo-regulativ for å få felt et dyr. Det stygge enkeltradsmangasinet, som stikker ut som et MP-magasin, tiltaler ikke meg!

Link to comment
Share on other sites

Tja 6,5 løpet mitt er 56cm og det virker bra nok...Klarer storvilt kravet med 10.1grams kuler og har gode samlinger.

 

Og personlig liker jeg magasiner som stikker langt ut under børsa :mrgreen:

 

Tja, da vet man i det minste at magasinet er der. :lol:

 

Ganske vesentlig da jeg husker en kar som plutselig gjorde den kjedelige oppdagelsen at magasinet til børsa lå i jakkelomma da han kom på post.

Elgposten var vel og merke i Nord-Trøndelag og jakka hang på en knagg i Østfold. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...